Mielestäni suihkutrbiini perustuu siihen, että painetta ei tarvitse juurikaan saada suuremmaksi kuin minkä ahdin tekee. Polttokammioissa kaasu kuumenee ja sen tilavuus kasvaa. Lähtevässä kanavassa on Laval suutin, jolloin siinä kaasun nopeus voi kasvaa äänen nopeuden ylikin.
Polttokammioiden energialla kuumennetaan kaikki niiden ohi tuleva ilmakin. Myöskään tämän kaasun paineen ei tarvitse kasvaa. Kun sen tilavuus kasvaa, nopeus myös kasvaa, kun se purkautuu ulos Laval suuttimesta. Tämä ilmamolekyylien kiihdyttäminen aiheuttaa vastavoiman, joka työntää moottoria eteenpäin. Ilman massa on sama molemmin puolin moottoria. Ehkä takana polttoaineen verran suurempikin.
En ole lukenut tai opiskellut tätä mistään. Laval suuttimen periaatteen tiedän ennestään.
Nämä juttuni saa poistaa asiaan kuulumattomina jos niin halutaan.