Kirjoittaja Aihe: Hevonhumppaa (oli: Vs: Käänteispalokattilan humppaaminen/resonointi)  (Luettu 22634 kertaa)

Muukalainen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
Tuotanto onkin eri asia. Mutta testitulokset voi julkaista.
Mikä patentti sulla Muukalainen on. Mulla on tuo vesitäytteinen varaava takka. Myönnetty 27.5.2010 Hyödyllisyysmalli Nro 8743. Ehdottaisin jonkinlaista yhteistyötä, jos sopii.

Hankin tuon ihan sen vuoksi, että kun joku keksii saman, voin todistaa aina että olin ensin asialla.

Sitä arvostan aina, jos joku yrittää ja tekee jotain itse. Sitä taas en, että etsii netistä toisten tekemiä tutkimuksia ja esittää niitä ominaan. Sekin on vähän siinä ja siinä, että etsitään netistä ulkomainen myyjä, joka toimittaa laitteen mahdollisimman halvalla.


  hyvä että sulla tuote suoja kunnossa
 Mun patentit edellisessä elämässä eikä liity mitenkään näihin lämmitys hommiin. Löytyy tuolta lämmityksen pähkäily osiosta videon pätkä tuotteesta. Tänäpäivänä plagiointi on kiivasta varsinkin Kiinassa joten tarkkana saa olla näiden kanssa.

Toisaalt toisten "virityksiä" hyvä tutkia. . Eli vanhaa ja hyvääkin voi edelleen kehittää näin kehitys menee eteenpäin. Niin tuo ulkomainen on vähän kaks piipunen juttu ku pitemmälle sitä tässä hommassa pähkäilee.

seppol

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 822
Jos nyt vähän tuosta patenttiasiasta:
Kun sitä haetaan, selostetaan tarkasti mistä on kysymys ja mille asialle patentti haetaan. Se määritellään mahdollisimman tarkasti. Se on vaikeaa, kun ei varmasti tiedä mitä asiasta seuraa. Voi olla, että patentin kohteeksi määritellään väärä asia, tai sen lisäksi olisi pitänyt määritellä muutakin.
Kun patentti myönnetään, samalla se muuttuu julkiseksi. Juuri sitä mikä on määritelty patentiksi, eivät muut saa tuotannossaan käyttää ilman lupaa. Julkisuus on tärkeää sen vuoksi, että viranomaiset parhaansa mukaan voivat tutkia uusia hakemuksia suhteessa jo annettuihin. Patenttia ei voida myöntää niihinkään keksinöihin, joiden patentti ei enää ole voimassa.

Kaikkein tarkimmin vaalitut salaisuudet on ne oivallukset, joita juuri tutkitaan mahdollista käyttöä ja patentteja varten. Jos ne pääsevät julkisuuteen patenttia ei enää voi saada.
Sen verran tässä voidaan olla varovaisia, että jos joku keksii oikein hyvän jutun ja kirjoittaa sen tänne, saattaa olla että suojaa ei enää voi saada. Yhden asia jätän tarkoituksella kertomatta. Tapaillaan.

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Sinulta ilmeisesti onnistuu nuo sitten viralliset kattilatestit, tiedätkös edes miten nuo standardin EN 303-5 mukaiset testit suoritetaan.
Minkälaista ammattitaitoa tuo pistemittauksilla saatujen tuloksien vertailu sitten osoittaa? ::)

Tuossa linkissä on tietoa muillekin, jotka ovat kiinnostuneita kattiloiden testauksista...ja vähän luotettavuudestakin.
http://www.motiva.fi/files/10324/Biokattiloiden_testaus_Suomessa.pdf

AnssiKo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1 377
Tuossa linkissä on tietoa muillekin, jotka ovat kiinnostuneita kattiloiden testauksista...ja vähän luotettavuudestakin.
http://www.motiva.fi/files/10324/Biokattiloiden_testaus_Suomessa.pdf

Hyvää päivää kirvesvartta... Tässä ihan yhtä hyvin Averellin kysymykseen liittyvä vastaus: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/04/vuosi-kattilatestin-jalkeen-kayttomukavuus-kattilan-tarkein-ominaisuus

Se et esitettyyn kysymykseen jätetään vastaamatta ja yritetään tunkea vastaukseksi ihan jotain muuta vahvistaa vain, et eipä ole mitään tietoa mittauksista markulla,  kunhan quuqlaa ja kopsii. Ei liene enää tässä vaiheessa kellekään kovin iso yllätys.
60-luvun torppa, Ariterm City 25+ (30 kW nim., 'hifikattila' aka 'torso'), λ-näyttö, puskurina 2.4 m³ modattu puolihybridivaraaja. Hienosäädöstä kahdessa piirissä huolehtii bivalenttisuntit, Ouman EH-800+tsi-sisäanturi ja EXU-800+tsi-sisäanturi. Specu-dataa tarjoaa RasPi, OneWire ja TaloLogger Pi

Averell

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
Tuossa linkissä on tietoa muillekin, jotka ovat kiinnostuneita kattiloiden testauksista...ja vähän luotettavuudestakin.
http://www.motiva.fi/files/10324/Biokattiloiden_testaus_Suomessa.pdf

Et vastannut kysymykseen, linkin tutkimuksessakin sanotaan valmistajien olevan haluttomia julkistamaan standardin mukisen testin tuloksia, johtunee mistä? Siellä myös sanottiin, että olisi tärkeää saada vertailukelpoisia mittaustuloksia, johon tuo standardi soveltuu. Vertailukelpoisia tuloksia ei ole Markun pistemittaukset eli ne ovat hevonhumppaa.

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Et vastannut kysymykseen, linkin tutkimuksessakin sanotaan valmistajien olevan haluttomia julkistamaan standardin mukisen testin tuloksia, johtunee mistä? Siellä myös sanottiin, että olisi tärkeää saada vertailukelpoisia mittaustuloksia, johon tuo standardi soveltuu. Vertailukelpoisia tuloksia ei ole Markun pistemittaukset eli ne ovat hevonhumppaa.

Laitoin kyseisen linkin aivan muun asian perusteella, enkä tyhjänpäiväisen kysymyksesi perusteella. Olen testannut kattiloita senverran, ettei niistä tarvitse täällä keskustella enempää.
Tämän linkin kun lukee, huomaa testauksissa käytettyjen metodeitten olevan hyvinkin arvelluttavia toimintatapoja. jossa testaukseen osallistujat (kattilanvalmistajat ) voivat tuoda testipolttoon omia raaka-aineitaan, joita ei kaupallisesti ole saatavissa.
No nämä keskustelut ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, kerronpa mitä hyvänsä, niin aina tulee jotakin huutoa tai
asian sisältö muutetaan aivan toiseksi.
Minun puolestani saatte ottaa itse selvää asioista, jotka teitä huutelijoita askarruttaa.

Zetor

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 242
Mulla on kyllä kutka että ne jotka on valinnut käänteispalo kattilan,kenties lambda mallin ei tarvi kysellä saatikka haikailla yläpalojen perään.

seppol

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 822
Laitoit tuon linkin EN 303-5 testauksesta, se on hyvä.
Olisit silti joskus aiemmin, tai nyt vähän selvitellä sen sisältöä. Vai oletko? Nyt viittasit polttoaineeseen. Se on tosiaan uusi asia sen jälkeen, kun olen viimeksi asiaan tutustunut. Nyt vaaditaan, että kuivan polttoaineen kalorimetrinen lämpöarvo pitää olla vähintään 16 MJ / kg. On hyvä mahdollisuus laskea paljonko se on kilovatitunteina ja mitä se tarkoittaa.  

Mulla on ollut tuloste EN 303-5 direktiivistä monta vuotta. Yksikään kattilan valmistaja tai myyjä ei ole julkaissut sen mukaisia tuloksia kattilastaan. Nyt kun tässäkin kysellään kattilan humpaamisen perään, ei sitä EN 303-5 direktiivin mukaisesti ole testattu.

Immu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Lainaus
No nämä keskustelut ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, kerronpa mitä hyvänsä, niin aina tulee jotakin huutoa tai
asian sisältö muutetaan aivan toiseksi.
Minun puolestani saatte ottaa itse selvää asioista, jotka teitä huutelijoita askarruttaa.

OK.
Täysin selvisi mistä on kysymys, eli Lambda kattila menee tilaukseen...  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.01.2017-20:48 kirjoittanut Immu »

AnssiKo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1 377
Laitoin kyseisen linkin aivan muun asian perusteella, enkä tyhjänpäiväisen kysymyksesi perusteella. Olen testannut kattiloita senverran, ettei niistä tarvitse täällä keskustella enempää.
Tämän linkin kun lukee, huomaa testauksissa käytettyjen metodeitten olevan hyvinkin arvelluttavia toimintatapoja. jossa testaukseen osallistujat (kattilanvalmistajat ) voivat tuoda testipolttoon omia raaka-aineitaan, joita ei kaupallisesti ole saatavissa.
No nämä keskustelut ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, kerronpa mitä hyvänsä, niin aina tulee jotakin huutoa tai
asian sisältö muutetaan aivan toiseksi.
Minun puolestani saatte ottaa itse selvää asioista, jotka teitä huutelijoita askarruttaa.

Miks sit lainasit Averellin viestin, jossa oli mielestäsi tyhjänpäiväinen kysymys?

Jos kerran 'olet testannut kattiloita sen verran, ettei niistä tarvitse täällä keskustella', miks sä edelleen yrität täällä päteä? Ja viel huonolla menestyksellä. Tsekkaas motiivis uusiks.

Mitä asian sisällön muuttamiseen tulee, sä yleensä käden käänteessä muutat keskustelun ku keskustelun kompostitavaraks. Yäk.
60-luvun torppa, Ariterm City 25+ (30 kW nim., 'hifikattila' aka 'torso'), λ-näyttö, puskurina 2.4 m³ modattu puolihybridivaraaja. Hienosäädöstä kahdessa piirissä huolehtii bivalenttisuntit, Ouman EH-800+tsi-sisäanturi ja EXU-800+tsi-sisäanturi. Specu-dataa tarjoaa RasPi, OneWire ja TaloLogger Pi

Zetor

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 242
Tuolla lämpöpumppu foorumilla on yks vanha kalkkis lämpöpumppumyyjä joka uhkailee käräjillä ja rikosilmoituksilla  kun ite puhuu siellä puuta heinää ja moittii toisia ammtilaisia. Tuli mieleen ku lukee tätä palstaa et oisko täällä sen veli?

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Laitoit tuon linkin EN 303-5 testauksesta, se on hyvä.
Olisit silti joskus aiemmin, tai nyt vähän selvitellä sen sisältöä. Vai oletko? Nyt viittasit polttoaineeseen. Se on tosiaan uusi asia sen jälkeen, kun olen viimeksi asiaan tutustunut. Nyt vaaditaan, että kuivan polttoaineen kalorimetrinen lämpöarvo pitää olla vähintään 16 MJ / kg. On hyvä mahdollisuus laskea paljonko se on kilovatitunteina ja mitä se tarkoittaa.  

Mulla on ollut tuloste EN 303-5 direktiivistä monta vuotta. Yksikään kattilan valmistaja tai myyjä ei ole julkaissut sen mukaisia tuloksia kattilastaan. Nyt kun tässäkin kysellään kattilan humpaamisen perään, ei sitä EN 303-5 direktiivin mukaisesti ole testattu.


Kyllähän tuota hyötysuhde asiaa olen sivunnut monessa kirjoituksessani, jotka ovat monesti ristiriidassa omien testitulosten kanssa. Käänteispaloiset varsinkin ovat aivan jotakin muuta hyötysuhteeltaan, mitä valmistajat ilmoittavat. Hetkellisesti pistemittauksella päästään juuri ja juuri siihen hyötysuhteeseen mitä ilmoitetaan.
Jatkuvassa kumulatiivisessa mittauksessa hyötysuhteet ovatkin sitten alle hyvien alapalokattiloiden hyötysuhteiden.
Tässä  kupla puhkeaa, kun juostaan myyntimiesten tahdon mukaan. Odotetaan muitakin tekijöitä, jotka paljastuvat sitten aikanaan, mikä todellisuudessa käänteispaloinen lambdalla oikeastaan on....siis se kupla.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2017-21:28 kirjoittanut Markku »

seppol

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 822
Anna mun kaikki kestää.
Pyysin, että selvittäisit EN 303-5 direktiivin sisältöä, en mitään hyötysuhteita. Oletko lukenut direktiivin ja ymmärtänyt mitä siinä sanotaan.

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Anna mun kaikki kestää.
Pyysin, että selvittäisit EN 303-5 direktiivin sisältöä, en mitään hyötysuhteita. Oletko lukenut direktiivin ja ymmärtänyt mitä siinä sanotaan.

Tiedän tarkkaan mitä EN 303-5 pitää sisällään. Tilaamalla kyseisen direktiivin EN 303-5 ja lukemalla sen, niin tuskin minun tarvitsee toistaa mitä siellä on kerrottu.

Averell

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
Kyllähän tuota hyötysuhde asiaa olen sivunnut monessa kirjoituksessani, jotka ovat monesti ristiriidassa omien testitulosten kanssa. Käänteispaloiset varsinkin ovat aivan jotakin muuta hyötysuhteeltaan, mitä valmistajat ilmoittavat. Hetkellisesti pistemittauksella päästään juuri ja juuri siihen hyötysuhteeseen mitä ilmoitetaan.
Jatkuvassa kumulatiivisessa mittauksessa hyötysuhteet ovatkin sitten alle hyvien alapalokattiloiden hyötysuhteiden.
Tässä  kupla puhkeaa, kun juostaan myyntimiesten tahdon mukaan. Odotetaan muitakin tekijöitä, jotka paljastuvat sitten aikanaan, mikä todellisuudessa käänteispaloinen lambdalla oikeastaan on....siis se kupla.

Mollen standardin mukaista testausta kritisoit, kun omissa pistemittauksissa olit saanut parempia tuloksia. Koita nyt päättää miten näitä mittauksia pitäisi tehdä. Ja ennenkaikkea lue ja ymmärrä mitä tuo EN 303-5 pitää sisällään.