Kirjoittaja Aihe: Estolista  (Luettu 23719 kertaa)

kaji

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 245
Estolista
« : 16.01.2017-00:37 »
Olisko tähän foorumiin mahdollista saada sellanen toiminto että sais haluamansa "henkilön" niin sanotusti bannattua ettei tarvis kaikkee törkyy ja valheita lukee??

Rupee vaan ahdistaan kun aina samasta suunnasta tulee tuutin täydeltä sitä itseensä.

markkulievonen

  • Vieras
Vs: Estolista
« Vastaus #1 : 16.01.2017-05:33 »
Tarkoittanet puolet porukasta?

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Vs: Estolista
« Vastaus #2 : 16.01.2017-08:06 »
Olen kaiman kanssa samoilla linjoilla.
Nyt täytyisi saada foorumin jäsenet ymmärtämään sen, että asiat riitelevät. On pöyristyttävää lukea kirjoituksia, joissa mennään hyvinkin henkilökohtaisuuksiin. Toiseksi provosoiminen ja trollaukset muokkaavat
kirjoitusten henkeä.
Ainoa lääke on olla lukematta kaikkien kirjoituksia tai olla vastaamatta niihin.

Muukalainen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
Vs: Estolista
« Vastaus #3 : 16.01.2017-10:27 »
Mulla ollu estolista pitkään ja yleensä lähtee siitä että on topiccin yleiskeskustelu pysy asiallisella linjalla. Toisekseen jokaisen kommenttiin ei kannata tarttua. Arvostan jokaisen kirjoittajan kommenttia, mutta mietin pystynkö kommentoimaan niin hänen kirjoituksiin että keskustelu on asiallista ja tuo sisältöä keskusteluun lisää.

 Jokaisen pitäisi ymmärtä seuraava juju keskusteluissa. Toisen kunniotus hänen kommentteihin. Keskutelun tulisi olla sellaista että toinen voi halutessaa vetäytyä pois keskustelusta menettämättään omanarvon tuntoaa.
Tämä luo hyvän pohjan seuraavalle keskustelulle, eikä jokainen keskustelu mene saman paskan jauhamiseen.

Itse yritän paranataa kirjallisen viestinnän tasoa katsomalla ensimmäiseksi peiliin, miten minä itse voin tehdä että keskustelu olisi hedelmällistä. Teen virheitä (siitä anteeksi pyyntö niille joiden mielestä olen päästänyt sammakoita kirjoituksiini.) ja jokainen tekee virheitä, mutta niistä voi oppia.

Kaikista ei tarvitse tykätä, mutta kaikkien kanssa olisi tultava toimeen. Tuolla vois vaikka aloittaa.

Edit kirjoitus virheitä ja anteeksi pyyntö.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2017-10:34 kirjoittanut Muukalainen »

AnssiKo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1 377
Vs: Estolista
« Vastaus #4 : 16.01.2017-11:58 »
Mulla ollu estolista pitkään ja yleensä lähtee siitä että on topiccin yleiskeskustelu pysy asiallisella linjalla. Toisekseen jokaisen kommenttiin ei kannata tarttua. Arvostan jokaisen kirjoittajan kommenttia, mutta mietin pystynkö kommentoimaan niin hänen kirjoituksiin että keskustelu on asiallista ja tuo sisältöä keskusteluun lisää.

 Jokaisen pitäisi ymmärtä seuraava juju keskusteluissa. Toisen kunniotus hänen kommentteihin. Keskutelun tulisi olla sellaista että toinen voi halutessaa vetäytyä pois keskustelusta menettämättään omanarvon tuntoaa.
Tämä luo hyvän pohjan seuraavalle keskustelulle, eikä jokainen keskustelu mene saman paskan jauhamiseen.

Itse yritän paranataa kirjallisen viestinnän tasoa katsomalla ensimmäiseksi peiliin, miten minä itse voin tehdä että keskustelu olisi hedelmällistä. Teen virheitä (siitä anteeksi pyyntö niille joiden mielestä olen päästänyt sammakoita kirjoituksiini.) ja jokainen tekee virheitä, mutta niistä voi oppia.

Kaikista ei tarvitse tykätä, mutta kaikkien kanssa olisi tultava toimeen. Tuolla vois vaikka aloittaa.

Edit kirjoitus virheitä ja anteeksi pyyntö.

Sen vert vielä täydentäisin, et keskustelu ei ole pelkästään puhumista/kirjoittamista ja ulosantia, vaan pitää osata myös kuunnella ja käyttää aikaa vastapuolen argumenttien ja näkökulmien ymmärtämiseen. Tuo tekee keskustelusta kuin keskustelusta kummasti hedelmällisempää.

Tuosta olen vanhana kyynikkona hiukan eri mieltä, et kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen. Se nyt vaan ei ole mahdollista. Aina löytyy se äärimateriaali, jonka kanssa nyt vaan ei synkkaa, ei sit tippaakaan, vaikka yrittäiskin. Äärimmillään ajanhukkaa edes yrittää imho. Varsinkin siinä kohtaa kun vastapuolikaan ei yritä.

Jokainen varmasti tuntee asosiaalisia henkilöitä, joiden sosiaalinen kanssakäyminen sujuu takkuisesti. Osa on psykososiaalisen puolen puutteita, joille vaan ko henkilöt eivät voi mitään. Osalla sitten taas on kyse hankkimatta jääneistä taidoista. Se jää pimentoon, kummasta tässä on kyse.

Ja mitä peiliin tulee, kun tuntuu että keskustelee idiootin kanssa, kannattaa välillä käydä peilistä tsekkaamassa ettei myös vastapuoli tee niin...

Muukalainen, ajatuksesi on ylevä, mutta valitettavasti todellisuus netissä... On vähemmän ylevää, kuten varmasti tiedätkin. Tää ei sentään ole edes pahin saitti. :-|

Kajille, tässä foorumisoftassa ei tosiaan näytä olevan blacklistia, tie sit onks kyse konffauksesta vai softan perusominaisuudesta.

Ehkä yksi keino eteenpäin olis yhteiset ohjeet keskustelulle. Vaiks nyt niin, että tietyillä asiaosastoilla väitteet pitäisi perustella kunnolla tai laittaa asiallinen viite asialliseen perusteluun, tai muuten viesti poistetaan asiattomana. Kankeuttaa keskustelua, teettää helskatisti duunia ylläpidolle ja päästää pikkunatsit innolla ruokkoamaan viestejä. Tie sit, vois olla kokeilemisen väärtti. Tää bulkkisoopa-tilanne ei todellakaan miellytä meikäläistäkään.
60-luvun torppa, Ariterm City 25+ (30 kW nim., 'hifikattila' aka 'torso'), λ-näyttö, puskurina 2.4 m³ modattu puolihybridivaraaja. Hienosäädöstä kahdessa piirissä huolehtii bivalenttisuntit, Ouman EH-800+tsi-sisäanturi ja EXU-800+tsi-sisäanturi. Specu-dataa tarjoaa RasPi, OneWire ja TaloLogger Pi

Hamppu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Estolista
« Vastaus #5 : 16.01.2017-14:26 »
Ehkä yksi keino eteenpäin olis yhteiset ohjeet keskustelulle.

Ainoa keino eteenpäin on jättää provosoivat viestit omaan arvoonsa. Koska merkittävä osa keskustelijoista ei malta sitä tehdä, jokaisella foorumilla on menestyvä joukko provosoijia. Jotkut provosoivat tahallaan, osa persoonansa vuoksi, mutta heidän elossa pysymisensä perustuu aina siihen, että joku ärsyyntyy ja vastaa.

Sääntöjä on turha laatia, koska provosoijat eivät niitä ymmärrä tai kunnioita. Ainoa keino on hiljeneminen provosoijan edessä, mutta se on ihmisille vaikeaa ja siksi foorumeista tulee joidenkin jäsenten taisteluareenoita.

markkulievonen

  • Vieras
Vs: Estolista
« Vastaus #6 : 16.01.2017-14:51 »
Todellisuus vain sattuu olemaan ihmeellinen. Monet yritykset tänä päivänä on lirissä kun esimiehet eivät mahdololistu ohjaamaan tämän päivän sukupolvea. Ovat reväisty itsekkin samasta paketista ja tällä on erittäin  suuri merkitys yritysten kannattavuuteen ja erikoisesti kilpailukykyyn.

Sama pätee näihin foorumeihin. Foorumeillakin ihmiset saavat mellastaa  sydämen kyllyydestä ja valvoja ei ohjaa keskusteluja / ihmisten käyttäytymistä. Tämän päivän ihminen on mieltynyt väärään vapauden tunteeseen. Vapauteen liittyy aina vastuu.

Esim. jos tämän foorumin valvoja viitsisi ohjata keskusteluja oikeaan suuntaan, niin foorumi olisi erilaisempi  ja laadukkaampi. Siis kirjoittajat saisivat otsa kurtussa pohtia pohdittavan alla olevia asioita ja olla erimieltä jne..... mutta valvojalla olisi nolla toleranssi iva / nälvimis kirjoittamiseen. Kerta pari huomautus  selkeyttämisineen   mikä meni pieleen ja  jos epäasiallinen itsensä ilmaisu jatkuisi, niin eroittaminen foorumilta eli ihminen on väärällä foorumilla  itsensä ilmaisussaan.
Kasvamisen jälkeen tervetullut takaisin.

Niin, mikä ihmisen käyttäytymiseen liittyy, niin koskaan ongelmia ei tuota erilaiset näkemyserot tms,- vaan vääränlainen / kasvamaton itsensä ilmaisu. Monet tutkijat ovat erittäin erimieltä  jonkun tutkittavan asian suhteen, mutta niin vain on, että kasvaneella käyttäytymisellään vievät tutkimuksen päätepisteeseen. Erilaiset näkemyserot,- jopa edistävät / laajnetavat  tutkimuksen tulosta.

Averell

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
Vs: Estolista
« Vastaus #7 : 16.01.2017-15:26 »
Ainoa keino eteenpäin on jättää provosoivat viestit omaan arvoonsa. Koska merkittävä osa keskustelijoista ei malta sitä tehdä, jokaisella foorumilla on menestyvä joukko provosoijia. Jotkut provosoivat tahallaan, osa persoonansa vuoksi, mutta heidän elossa pysymisensä perustuu aina siihen, että joku ärsyyntyy ja vastaa.

Sääntöjä on turha laatia, koska provosoijat eivät niitä ymmärrä tai kunnioita. Ainoa keino on hiljeneminen provosoijan edessä, mutta se on ihmisille vaikeaa ja siksi foorumeista tulee joidenkin jäsenten taisteluareenoita.

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Vaikka varmaan jonkin sortin jankkaajan maineen olen varmaan saanutkin niin minkästeet kun mutu tietämystä tai vanhentunutta tietoa jaetaan ainoana totuutena.  ;D

AnssiKo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1 377
Vs: Estolista
« Vastaus #8 : 02.02.2017-11:38 »
Todellisuus vain sattuu olemaan ihmeellinen. Monet yritykset tänä päivänä on lirissä kun esimiehet eivät mahdololistu ohjaamaan tämän päivän sukupolvea. Ovat reväisty itsekkin samasta paketista ja tällä on erittäin  suuri merkitys yritysten kannattavuuteen ja erikoisesti kilpailukykyyn.

Ikärasismi tuskin on nytkään ihan paikallaan. Toisensuuntaisia kommentteja: "- On paljon kypsässä iässä olevia ihmisiä, joilla on poliittisia mielipiteitä ja aikaa kirjoittaa niitä. Heillä on enemmän kykyä provosoivaan argumentointiin kuin junnuilla 1990-luvulla, Heikniemi pohtii." Lähde on http://www.iltalehti.fi/digi/201702022200063929_du.shtml

Ja tämä siis itsekin lähinnä kypsään ikään kuuluvana kirjoitettaen, vaikken tuota lainausta kaikin osin allekirjoitakaan, ainakaan ajankäytön osalta. :-)

Sama pätee näihin foorumeihin. Foorumeillakin ihmiset saavat mellastaa  sydämen kyllyydestä ja valvoja ei ohjaa keskusteluja / ihmisten käyttäytymistä. Tämän päivän ihminen on mieltynyt väärään vapauden tunteeseen. Vapauteen liittyy aina vastuu.

Harvallapa vapaaehtoisvoimin pyörivällä foorumilla admin haluaa lastenvahdin virkaa. Haluaisitko ittekään?

Ei täällä imho olla missään ääripäässä ees. Joku Suoli24 on varmaan aika liki toista ääripäätä, en muista nähneeni yhtää keskustelua joka ei olis menny vi#uiks viimeistään ennen viidettä vastausta, tosin otos on pieni mutta satunnainen. Pärstäkirjan puolelta taas löytyy helposti ylimoderoituja ryhmiä, missä kaikenlainen eri mieltä oleminen on kielletty, esittämistavasta riippumatta. Ja ovet paukkuu ulospäin, ku saluunan ovet portsarin jäljiltä.
60-luvun torppa, Ariterm City 25+ (30 kW nim., 'hifikattila' aka 'torso'), λ-näyttö, puskurina 2.4 m³ modattu puolihybridivaraaja. Hienosäädöstä kahdessa piirissä huolehtii bivalenttisuntit, Ouman EH-800+tsi-sisäanturi ja EXU-800+tsi-sisäanturi. Specu-dataa tarjoaa RasPi, OneWire ja TaloLogger Pi

kaji

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 245
Vs: Estolista
« Vastaus #9 : 03.02.2017-11:09 »
Tarkoittanet puolet porukasta?
Ei tarvetta niin rajulle estolle ihan vain muutama tai ???

jolla

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 873
    • charts
Vs: Estolista
« Vastaus #10 : 03.02.2017-13:36 »
itsekriittisesti ajatellen minun on kait jätettävä tämä(kin) foorumi jos niille linjoille mennään että kirjoittaa saa vain ja ainoastaan asiaa sen varsinaisessa merkityksessään......kuivaksi menee silloin pikkuhiljaa kun seuraajat kaikkoaa ja 'henki' katoaa.....
....eihän esson baaristakaan heitetä kaveria ulos jos se puhuu muusta kuin bensiinin jakeluun liittyvästä
nämä on kuitenkin tavallaan niitä 'esson baareja' tai 'teboileja' tms.

varmastikin olen väärässä mutta tämä on minun mielipiteeni
Lämpimänä 152m² + lämpökeskus 36m², kanava 30m, Hogfors vuodelta -66, Akva 4000, Ouman EH-80, 32 kpl 270W pv-panelia 13° etelään kiinteästi
seurantaa http://www.puulammitys.info/index.php?topic=457.0

kaji

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 245
Vs: Estolista
« Vastaus #11 : 03.02.2017-15:45 »
Ei mun halu estosta olekkaan sellaisia kohti jotka puhuu välillä ihan aiheen vierestä ja jotka tunnustaa välillä olevan väärässä, ainoastaan noita ihan virheettömiä estäsin ettei tartis tapella itsensä kanssa ett vastaanko vai enkö >:(

att57

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: Estolista
« Vastaus #12 : 03.02.2017-21:28 »
No voi p....le, on olemassa sellainenkin ilmiö kun nettilukutaito. Antakaa ihmisten kirjoitella vapaasti, on täysin lukijan oma valinta uskooko hän kirjoitettua "faktaa" vai ei. Elämäni varrella olen monesti saanut ihmeellisiä diagnooseja eri asioista (auton merkikorjaamo, eläinlääkäri, lääkäri etc.). Kirjoitelkaa vaan vapaasti, itse olen ainakin monta hyvää "tärppiä" noukkinut monen "parjatun " teksteistä. Kiitos niistä!!!
Attack DPX 25 Profi, Esbe VTC 511, Jäspi ovaali 1800 l, tyhjiöputket 63 kpl

lämmittäjä

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 110
Vs: Estolista
« Vastaus #13 : 28.03.2017-22:54 »
Tässä uudessa versiossa on nyt mahdollista tehdä oman profiilin alle estolistaa.
Sivuston ylläpito: puulammitys Ö gmail.com

Zetor

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: Estolista
« Vastaus #14 : 28.03.2017-23:28 »
Harmittaa  kun riusmieskin lähti pois,lie tällä yhellä sankarilla osuutta Asiaan. Oisin mieluusti kuullut miten centrometal on toiminu.