Olikos sinulla "Omat projektit" otsikon alla vielä kertomusta??
Olin kesän ajan koko lailla hiljaa Veda-asioista, kun pukkasi pientä tuskanhikeä päälle siitä, lunastaako valmistaja tuon rakkineen takaisin niin kuin oli luvannut vai ei. Nyt kun kauppa purkaantui ja rahat palautuivat, on helpompi hengittää.
Attackista ei taida saada ihan samanlaista ketjua aikaiseksi kuin tuosta exästä. Jonkin verran olen palstaa lueskellut sytyttämisestä ja löytänytkin toimivat vinkit. Käyttöohjeessa esitetyllä tavalla, eli sytyttämällä ensin alkutulet ja niiden täyden palamisen vaiheessa lisäämällä loput puut saa savustettua itsensä ja naapurit varmuudella. Heti sytyttämisen jälkeen pesä täyteen ja luukku kiinni toimii paremmin. Toki alkutulien päästäminen hiilloksellekin toimii, mutta onhan tuollainen kerralla sytyttäminen ainakin kertaluokkaa helpompi tapa.
Ennen Attackin asennusta ehti tulla tuskanhiki siitä, valitsinko sittenkin väärän version, kun tuota ei ohjata lambdalla. Sen suhteen on myöskin helpottanut ja vaikuttaa siltä, että piipusta tulee savukiehkuroita jonkin aikaa sytyttämisen jälkeen sekä holvaus- yms. ongelmatilanteissa. Epäilen, hoitaisiko lambda noita sen paremmin. Sinänsä lambdaa ja servo-ohjattuja ilmoja vastaan minulla ei ole mitään periaatteellista. Jotenkin vain ei luonto antanut periksi laittaa pannuhuoneeseen taulutietokonetta, kun sellaista ei asunnossakaan ole. Liekö sellainen odotettavissa oleva käyttöikä olla yli viittä vuotta noissa olosuhteissa?
Saattaa olla, että tein hätäisiä johtopäätelmiä sen piipun ylipaineistumisen suhteen, mutta ilmiönä savun tunkeminen sisään on vain sytyttämisen aikaankin esiintyessään epämiellyttävä.