Näytön kuvat.
https://photos.app.goo.gl/XjY1k4LsiBZa3PmG7
Muutama arvo noista pisti silmään.
-P[arameters]1, asetukset 2 ja 3 eli nähtävästi latauspumpun start ja stop-hystereesi asetetaan noilla, kun asetus 1:n arvo saavutettu? Nyt hystereesi on nolla, tai sitten re-startti-asetus huomioidaan eri etumerkillä?
-P1, asetus 4 on sitten varmaan myös latauspumpun pysäytysraja? Siinä tapauksessa, jos tuota nostaa, niin pysäyttääkin latauspumpun aikaisemmin
-P3, asetus 15 voi varmaan nostaa vaikka 95 asteeseen, niin pitäisi lopetella polttoa aikaisemmin
P3, asetus 18 voisi olla ehkä ongelman syy - jos latauspumppu käy liian lujaa, eikä lähdön ja paluun välille tule tarpeeksi lämpötilaeroa, niin ei PID reguloi?
Noi huomiot siis säädintä henkilökohtaisesti sen tarkemmin tuntematta, olettamani toimintamallin mukaisesti pähkäiltynä. Josko VPJ noista vielä ton ohjauksen tarkemmin tuntevana kommentoisi.
Eli korjaustoimenpiteinä ekana tehdasasetusten palautus. Ja sitten kokeilemaan enintään yhtä parametria kerrallaan säätäin. P3 asetus 15 ja 18 vaikutti musta mielenkiintoisimmista, lähtökohta huomioiden.
PID-asetuksiin ei missään nimessä kannata koskea ekana! Kannattaa silti ensin tarkastaa polton aikana Display values 2 -kohdasta
et PID Power regulation on päällä. Tuo olettain ettei tuo tarkoita tehon rajoitusta vaan säätelyä. Noista käännöksistä aina niin tiiä...
Niijjuu, sen hormin puhaltimen imu sotkee varmasti pannun puhaltimen säädön, eli sitä tuskin pystyy pitämään päällä muuta kuin pannun uudelleenlatauksen aikana, ja ehkä startissa jonkun aikaa.