Kirjoittaja Aihe: atmos kattila ja savukaasun termostaatti  (Luettu 2196 kertaa)

antero

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
atmos kattila ja savukaasun termostaatti
« : 10.08.2022-12:08 »
dc40gs oko kattilassa savukaasun termostaattia, sähkökaavio on vähän epäselvä tekstien suhteen

WHEN ELECTRONIC REGULATION CONTROL BOILER FAN/PUMP/  CHANGE CONNECTOR "ST-2" TO CONNECTOR "ST-2 REG"
kyseinen teksti ohjekirjassa viittaa luultavasti latauspumppuun, tarkoittaako tämä käyttöpaneelin potikkaa?

missä sijaitsee kytkentä paneeli jos muutoksia pitää tehdä ?
kytketäänkö latauspumppu kattilaan sähköisesti ?

markkulievonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: atmos kattila ja savukaasun termostaatti
« Vastaus #1 : 10.08.2022-14:26 »
On savukaasutermostaatti. Samoin on ohjaus latauspumpulle, johon ulkopulella pistoke. Molemmissa portaaton lämpötilan säätö.

antero

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: atmos kattila ja savukaasun termostaatti
« Vastaus #2 : 11.08.2022-14:28 »
Minun kattilassa on pistoke vain savukaasupuhaltimelle ja verkkovirta liitännälle. Sähkökaavion teksti WHEN ELECTRONIC REGULATION CONTROL tarkoittaako lisälaite näyttö yksiköitä?

markkulievonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: atmos kattila ja savukaasun termostaatti
« Vastaus #3 : 11.08.2022-16:12 »
Minun kattilassa on pistoke vain savukaasupuhaltimelle ja verkkovirta liitännälle. Sähkökaavion teksti WHEN ELECTRONIC REGULATION CONTROL tarkoittaako lisälaite näyttö yksiköitä?

Lie erilainen kytkentä. Minulla savukaasujen imurille oli valmis tehdas kytkentä valmiina. Ylenpi liitiin on virran syöttö ja alempi on latauspumpulle. Tosin latauspumpun liitintä käytän savukaasuimurin moottorin viilentämiseen. ( on 230v puhallin). Latauspumppu  käynnistyy jo kun virta tulee kattilaan.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2022-16:19 kirjoittanut markkulievonen »

varikonniemi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 586
Vs: atmos kattila ja savukaasun termostaatti
« Vastaus #4 : 11.08.2022-17:28 »
siis käsittääkseni se savukaasutermostaatti on sisäinen niin ei sille ole ulkoista liitäntää? Ei minulla atmosta ole mutta tuohan on aivan välttämätön kattilan toiminta eikä mikään lisäosa
VIGAS 40 Lambda / Laddomat 21-60 @ 78^c / 4,2m^3 varaaja

antero

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: atmos kattila ja savukaasun termostaatti
« Vastaus #5 : 12.08.2022-10:25 »
latauspumppu kytketään kaavion mukaan savukaasutermostaatille kytkentärima nr6, ja kaaviossa huonolla englannilla tekstit muutoksista on vissiin ATMOS ACD 03 ja muille ohjausyksikkö lisävarusteille, eli vakio kattilalle ei tarvitse tehdä mitään johto muutoksia

markkulievonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: atmos kattila ja savukaasun termostaatti
« Vastaus #6 : 12.08.2022-21:21 »
Eikös tää savukaasuimuri ollut jo valmiiksi kytkettynä. Kytkentää vailla ainoastaan virtajohto ja latauspumppu.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2022-21:29 kirjoittanut markkulievonen »