Orlanni, mikä kattilasi tarkempi malli on? Orlan W ei ole tuttu eikä Googlekaan auttanut.
Entä mikä ohjelmistoversio kattilan automatiikassa on? Noista on käsittäkseni ainakin kolmea versiota, EKOSTER 2 3.1., EKOSTER 2 3.4. ja sitten ilmeisesti versio jossa ei voi kattilan puhaltimen tehoa säätää. Tässä omassa kattilassa (Orlan Super 40) on versio 3.4 jossa pystyy savukaasupuhaltimen tehoa säätämään kattilan ohjauspaneelista välillä 30-100%, ei kuitenkaan lennossa vaan säätö on tehtävä ennen polttoa. Polton aikana ilmamäärää voi kyllä säätää puhaltimen piirakanmuotoisesta säätökiekosta, mutta tätä en ole kokeillut.
Savukaasujen lämmönvaihtelu ihmetyttää sikäli, että itse en ole saanut lämpöjä 200 asteen yläpuolelle muuta kuin sytytyspelti avoinaisena. Minulla on tavallinen savukaasujen viisarimittari kattilan savusolaan liitetyn savukaasuimurin (WKO 200) perässä, anturin kärki on savusolan sisällä. Olen pikemminkin ollut tyytyväinen kun lämmöt pysyvät kurissa; menee vähemmän lämpöä harakoille. Kattilan manuaalin mukaan normilämpö savukaasuille olisi 160 astetta.
Mutta hyvältä tuo kyllä kuulostaa jos ensiöpesässä ei näy liekkejä.