Kirjoittaja Aihe: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)  (Luettu 90495 kertaa)

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #360 : 05.11.2012-12:29 »
Lainaus
Miksi ostit Polka Econaturen

Jaa-a, tuokin kysymys käväisi kieltämättä mielessäni muutaman kerran viimeisen kahden ja puolen kuukauden aikana...  ;D

Rehellisesti sanottuna minulle on aivan sama vaikka en ymmärrä kuivumisen, pyrolyysin ja jäännöshiilen palamisen merkitystä, varastopesästä puhumattakaan, kunhan saan varaajani kuumaksi ja sitä myötä mökkini lämpimäksi.  ;)

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #361 : 05.11.2012-13:11 »
Onko todellakin niin että Econaturella et saa varaajaa kuumaksi ja mökkiä lämpimäksi ?

Enhän noin sanonut.

Lainaus
Rehellisesti sanottuna minulle on aivan sama vaikka en ymmärrä kuivumisen, pyrolyysin ja jäännöshiilen palamisen merkitystä, varastopesästä puhumattakaan, kunhan saan varaajani kuumaksi ja sitä myötä mökkini lämpimäksi

Kyllä Econaturella varaajan (2000l) ja mökin lämpimäksi saan, viimeksi lämmityksen väli oli puolitoista vuorokautta yhdellä pesällisellä sitä epäkuranttia puuta  ;)

VPJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 899
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #362 : 05.11.2012-14:03 »

Rehellisesti sanottuna minulle on aivan sama vaikka en ymmärrä kuivumisen, pyrolyysin ja jäännöshiilen palamisen merkitystä, varastopesästä puhumattakaan, kunhan saan varaajani kuumaksi ja sitä myötä mökkini lämpimäksi.  ;)

Aina kannattaa perehtyä laitteiden toimintaan niin on helpompi keksiä mikä on vialla jos kaikki ei menekään putkeen.
Aivot eivät kulu käytössä, toisaalta "tieto luo tuskaa"

Attack DPXL 25, Schiedel 250mm x 6150 mm Attack AS800K Akva 1000solarplus Ouman EH800B EXP 800 ja TMR/SP
Tyhjiöputket 70x1900mm  84 kpl
Aurinkopaneelit (sähkö) odottaa asennusta.
"Päiväkoti" Attack SLXL30, RST 154mmx6000mm+Akva Nero 2000 l+300 l, EH800B ja TMR/SP, Tp 20 kpl

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #363 : 05.11.2012-16:54 »
Lainaus
Aina kannattaa perehtyä laitteiden toimintaan niin on helpompi keksiä mikä on vialla jos kaikki ei menekään putkeen.

Totta, mutta pitääkö minun tietää kaikki autoistakin ennen kuin voin niillä ajaa...? ::) Sama pätee tuohon kattilaan, minulle riittää että saan sillä lämpimän veden ja lämmön.

Ja Topille taas:
Lainaus
Se on selvää, että polttopuistasi mahdollisesti löytyy vikaa, jos poltto ei onnistu kunnolla.


Olenko minä valittanut, ettei poltto onnistu? Eihän kattilan kanssa ongelmia ole ollut tuon potkurin vaihdon jälkeen...

jtmattila

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #364 : 07.11.2012-21:26 »
Asiaa välillä:

Miten olette poistaneet niitä jarruja sauvoista?
Pelkkä levy rälläkällä pois vai sauva kokonaan poikki?
Mulla on nyt yhdet jarrut poistettu ja vielä pitäisi poistaa yhdet kun tahtoo tuota "takapotkua" tulla kun kattila toimii täydellä teholla...takapotkuista johtuen tuo painovoimalla toimiva ilmansulkupelti, vai "mikäsenyoli", tahtoo liimautua potkujen tuoman pien tms. johdosta kiinni.
 
Ensimmäiset ohjeet Kaukoralta oli latoa puut mahdollisimman tiivisti varastopesään. Tämän olen toteuttanut mutta ilman vaikutusta.
Mitenkähän tuo poltettavan puun pituus vaikuttaa tuohon takapotkuun? Mun puut on 35-50cm...keskimäärin n.40 senttistä. Ja pääosin koivua.

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #365 : 07.11.2012-21:30 »
Lainaus
Miten olette poistaneet niitä jarruja sauvoista?

Mulla ainakin ihan rälläkällä koko sauva poikki. Tosin ne pätkät on tallessa, ihan varmuuden vuoksi... ;D

Tuosta takapotkusta en osaa sanoa, oon polttanu 35-40 cm puutakin enkä oo huomannu mitään eroa. Mulla ei siis potki.

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #366 : 07.11.2012-23:00 »
Lainaus
Vieläkös meillä Polka-hyvä on se kattilan kalibrointi-balansisointisessio vireilään?

No, eikös se lauantaiksi sovittu? Oonki tässä ihmetelly ku ei mitään oo kuulunu...aattelin jo et jos sulta ei kaikkia metrejä/mittareita oo löytynykään?

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #367 : 07.11.2012-23:10 »
Lainaus
Haalin lisää kalustoa sinne kalibrointihommaan.Löysin hyllyltä ainakin takometrin ja nanometrin.Lisäksi hygroskooppi ja stetoskooppi löysität paikkansa vanhan farkun takaosasta.Kohta on otettava kärry mukaan.

Ootko aatellu kellonaikaa,millonka passaisi tulla analysaatioita tekemään?

No on sulla ainaki paljon vehkeitä lähössä mukaan, luulis asioitten noilla selviävän.

Mut tuosta kellon ajasta... päiväkahveistahan meillä aiemmin oli puhetta?

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #368 : 07.11.2012-23:21 »
Lainaus
No eikös siitä puhuttu,että lainavehkeillä pelaamisesta tulee vain sanomista?Ja pitäähän kunnon vehkeet olla,että saa värkin pelaamaan.

No joo,jos sitä tulla tupsahtaisi ennen puoltapäivää,jäisi ne päiväkahvit tavallaan jälkiruuaksi?

No kyllähän se niin on, et ilman kunnollisia vehkeitä hommista ei taho tulla mitään.

Mut palaan vielä tuohon päiväkahviin. Taisit sanoa kinkkupiirakasta pitäväsi? Mites sulle uppoo karjalanpiirakat ja munavoi, ku satuin noita piirakoita tänään väsäämään paistamista vaille valmiiksi?

Muutenhan mulle kyllä sopii et kahvit jätetään jälkiruuaksi.

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #369 : 07.11.2012-23:28 »
Lainaus
No jos puuro on tehty punaseen maitoon,piirakat paiston jälkeen voideltu voisulalla ja munavoista löytyy suolaa,niin mikä ettei.Kyllä uppoo kuin vanhaanpiikaan!!!

Onkos sinulla muuten se käyttöohje?

Ai niinku mikä käyttöohje? Oskarinko? Niitä löytyy useampiki... ;)

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #370 : 07.11.2012-23:33 »
Lainaus
Ei kun ekonaturen

Joo, kyllä nekin löytyy, myös useampana kappaleena  ;)

Mut nyt pitää lähtee pannariin, lauantaihin sit. Jos jotain tulee mieleen, niin yhteyksiä?

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #371 : 08.11.2012-08:29 »
Lainaus
Jos jotain tulee mieleen

Lainaus
Ai siis ihan mitä vaan tulis mieleen?


Noinhan tuo taisi olla  ;D

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #372 : 08.11.2012-12:46 »
Lainaus
Pitääkin ottaa kaliboituja mittavälineitä lisää sinne analyysisessioon.Sain muuten äsken sähköpostitse DI Kauko Oralta Oskarissa olevien tulitiilien mittapiirustukset.Pääsenkin tulkitsemaan niitä aukkojen mittoja oikealta kantilta.Taitaakin analyysisessio mennä pitkälle iltaan.Oiskohan syytä jättää jatsarit,särmähousut ja pularit suosiolla kotipuoleen...

Hyvä että homma etenee ;)

Eipä mullakaan mitään ihmeitä lauantaiksi ole, jos sattuisi tuo anlyysisessio vähän venähtämään...
Nuo jatsarit,särmähousut ym. ei mulle sano oikein mitään, olettaisin kuitenkin liittyvän tuohon harrasteeseesi ?

Polka

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 328
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #373 : 08.11.2012-12:53 »
Lainaus
Juu,tanssijutuissahan noita.Mutta kuten sanottu,ei polkan tahtiin!

Ei väkisin... mut jos väsyttämällä  ;D

Korpisoturi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Lämmitystä vasta opetteleva (EDIT - Jäspi Econature)
« Vastaus #374 : 08.11.2012-15:31 »
Vai että ihan analyysisessiot siellä on tulollaan ;D Kuhan pijätte varanne, ettei tule vääriä analyysejä ;) Erittäin tärkeää on tehdä myös analyysit oikeista paikoista. Mahdollisesti analyysit on hyvä tehdä useammin peräkkäin, näin saadaa riittävän luotettava tulos :P

Kattilaan palataksemme, tuntuu että tähän kapistukseen pääsee koko ajan enempi sisälle kuten sanotaan :) Olen poltellut nyt päivittäin pieniä pesällisiä, ei tarvi polttaa isosti vaikka joka toinen päivä. Tosin kunhan pääsen oikeaan polttopuuhun käsiksi, voi olla, että poltot tapahtuu harvemmin.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2012-15:33 kirjoittanut Korpisoturi »