Pannu pyörittää Emäntää ja emännän perässä pyörivään naruun sit tarttuu ne jotka haluaa, mutta ei musta nyt kyllä siltä tunnu että tuola narun perässä mitään taakkaa olis

Juu,
kaji,mä en oo niitä ihmisiä jotka huutelee puskista ja syö sanansa jne.
Kaiveleppa säkin
jolla noi linkit tuolta ketjusta esiin niin näät mikä tää sun viihdyttävä "topi" on. Ikävä tuottaa pettymys... Ja niinhän se menee, toisen onni on toisen onnettomuus.
Hyvä että tästä on sulle irronnut viihdettä vaikka allekirjoittaneelle ei niinkään, on kuitenkin aina kiva kuulla jos on onnistunut tuomaan iloa jonkun päivään

Ei ole minkäänlaista hajua siitä millä tän pattitilanteen purkais, ihan tosissani luulin saavani avun tehtaalta.
Mutta aivan oikeesti oon saanut tärkeetä apua täältä, tilanne ois paljon huonompi ilman joitain vinkkejä mitä täältä on irronnut.Toi tulenhoitoluukun ensio & toisio vuoto oli täälä jonkun epäilys, ja nyt kun se on korjattu niin toi pannu on jo jotenkin hallittavissa. Ennen tota oli aivan turha tehdä yhtään mitään sit kun alkoi tapahtua.
Mustan savun saa muutettua valkoiseksi toisiosäädöllä, ennenmmin sillä ei ollut yhtään mitään vaikutusta siinä vaiheessa kun luukku oli lämminnyt ja palo kunnolla käynnissä.
Savukaasut ei liioin karkaa enää mittausalueen ulkopuolelle.
Se latauspaketin vanha pumppu on
ehjä. Ensimmäinen ajatus pistekiehunnan yllättäin ilmaannuttua oli että puppu on tullut tiensä päähän, menettänyt tehojaan.
Äkkiä uusi tilalle. Vanha pumppu on nyt kyllä todettu ehjäksi ihan ammattilaisen toimesta ja saa olla hyllyssä varapumppuna. Joten ei hajonnut sekään yhtäaikaa pannun kanssa. Ja jos ja kun pannussa on hajonnut jotain niin se on tapatunut ekan talven aikana, ekan 2-3kk päivittäisen puupolton aikana. Ainakin toi tulenhoitoluukku varmuudella on hajonnut silloin.
Jos tuola on jotain muuta muushina niin se ei ole kylmästä pannusta silmin havaittavissa, enkä tiedä koska se joku muu mahdollinen juttu on ilmaantunut.
Mä en tiä mihin toi 4 astetta veden lämmöstä katoaa 1,5m eristetyssä putkessa pannun ja lataajan välillä, eikä taida kukaan muukaan tietää.
Samaa se tehtaan asiantuntija ihmetteli.
Ja ton toteamuksen heitin tänne sen takia että jos jollain ois joku idea tuohon mistä vois johtua.
Lataajalle menevää vettä mittaa 2 eri mittaria jotka näyttää saman, ja pannun lämpöä 3 eri mittaria, joista mikään ei näytä yhtä alhaista lukemaa kuin noi lataajalle menevät.
Ei ole termarit väärinpäin eikä pumppu liioin pyöri väärinpäin. Eikä ees se perketin savukaasuimuri. Edeleenkään.
Mutta se siitä. Niin kauan kuin toi termari vähänkin aukee niin tohon ei kannata sitten kiinnittää huomiota, jos ja kun tollasen jännän asian julki tuonti täälä oli selkeesti virhe.
Ja siitä varaajan lämpenemisestä en liioin puhu enää halkastua sanaa, moneen kertaan olen sanonut että mä en tee yhen onnettoman mittarin perusteella tosta mitään pylväsdiagrameja enkä vaadi mitään mainoksissa esiteltyjä ihannearvoja.
Omia suuntaa-antavia havaintojani en selkeästi osaa tuoda ilmi niin että joku ne ymmärtäisi, joten unohdetaan se aihepiiri.
Olen hyväksynyt sen että savukaasujen lämmöt voi hyvinkin olla yli 200 astetta ilman että se on mikään ongelma.
Olen hyväksynyt sen että piipusta tulee vaaleaa savua koko polttojakson ajan, enkä tod näk välttämäti saa täysin savutonta tilannetta enää aikaiseksi kuin joskus harvoin vahingossa (eilen oli lähes tunti tollanen).
Ja hyväksynyt myös sen että toisioilmaa on annettava lisää palon edetessä, eli että pannuhuoneessa saa edelleen käydä polton aikana.
Ilmeisesti opettelen myös hyväksymään sen että varaaja ei aina enää lämpeenkään niin hienosti kuin aiemmin.
Mustaa savua en ole hyväksynyt, enkä aiokkaan.
Ja, kyllä, tulen lukemaan asialliset viestit ihan alusta asti vielä kertaalleen ja tarkoitus on ollut vieläpä tehdä itselle muistiinpanot muuan skeptikon ohjeista jahka ne kaiken epäoleellisen kettuilun joukosta saan poimittua hiiltymättä.