Näin valitettavasti on, kaasuttavat käänteispalokattilat ovat suunniteltu /valmistettu päästövaatimusten mukaisesti.
Tässä kun ehdin muilta kiireiltä, otan kokeilutyöksi lambdasäätöisen kaasuttavan kattilan ilman kyseistä haittatekijää. Poistan ilmaa rajoittavat komponentit ja säädän kattilan optimiin, jolloin pääsen toteamaan todellisen saantoeron. Sellainen kutina kokemusperäisesti on että saanto paranee 15-20 %. Valitsen kattilan hyvin suunnitellun konvektion perusteella.
Ethän sä ton testin perusteella voi sanoa xx-säätimen hyvyydestä juuri mitään jos vertaat tehtaan paketista tulevaa, päästövaatimuksien mukaan suunniteltua kattilaa johonkin muokattuun, tehon/energian/whatever mukaan optimoituun versioon. Korvaa pelkästään se xx-säädin jollain omalla säätimelläsi ja kerro tulos.
Tai viritä xx-säädin paremmin.
Tuskin kukaan väittää etteikö jotakin xx-säätöistä kattilaa saisi viritettyä paremmaksi. Enkä väitä jonkun säätimen olevan mikään maailman ainoa totuus.
ps. lastutetaan autojakin kokoajan, tehot kasvaa ja kulutus pienenee, autotehtaakaan ei siis osaa mitään.
edit; VPJ näköjään samoilla linjoilla