Toi sininen kärry kaatuu kun taiwanilainen ilmakumipyörä tyhjenee. Sellanen pyrkimys noissa konstruktioissa olis että kuorma ei jää pyörien päälle seisontaaikana.
Pyörävalinta on tärkeä pointti tuossa kulkemisherkkyydessä, samoten tuo painopisteen paikka.
Jotenkin tuntuu, ettei tuollainenkaan kovin helposti liiku lumessa noilla renkailla, kun painoa on paljon päällä. Kaikki kuvat on kuivalla kelillä otettuja. Joten siinähän pitää olla vetoaisa ja mönkijä vetämään sen 20-30m. 
Itsellä toimisi varmaan maitokärryt parhaiten, kun saisi vain oven viereen kunnon kasan. Sisälle pannariin ei pääsekään, kun on kaksi porrasta edessä (ulkoa päädystä sisäänkäynti). Kolalla on liikkunut tarvittava määrä näin talvisin.
Kolat, kelkat ja pulkat eri muodoissaan ovat paljonkäytetty vaihtoehto talviaikaan.
Noissa versioissa ei liene kuormaa paljonkaan, kahdella pyörällä kulkee helpommin kuin kottikärry. Suurempi osuus kuormasta näkyy tulevan vetäjän/työntäjän käsille, toisaalta ihan hyvä että tulee painoa "vetäville pyörille". Nelipyöräisissä vaunuissa ja häkeissä on liukkaala kelillä tuo ongelma että töppöset ei pidä.