Eivät meinaa, toinen vaihtoehto oli juurikin 40GSE jonka tilalle suosittelivat GSX50 mallia suuremman varastopesän ja edullisemman hinnan sekä nimenomaan tuon erotellun ilmanjaon vuoksi.
Tuollainen vastaus...
"Ja, das stimmt. Der 50 GSX wird nicht gefördert. Den bekommst du aber normalerweise auch nicht mehr zu kaufen.
Der GSX 50 hingegen wird gefördert. Was da schief gelaufen ist, ist noch unklar. Evtl. ist nur der Name ein anderer, aber das nützt dir im Zweifel nichts.
Also wichtig, den GSX 50 nehmen.
Wie gesagt, vergiss den 40 GSE, der kostet mit 4000l soviel wie der GSX 50 mit 5000l. Dazu hat der GSX die getrennte Luftführung, falls du den später mal günstig mit Lambda nachrüsten willst ist das ein riesiger Vorteil-
Als wir unseren bekamen gabs den GSX noch nicht. Sonst würde der im Keller stehen."
Edit, selitys tekstistä, kommentointia helpottamaan...
Eli 50 GSX kohdalla ei avustusta saa, eikä ko. mallia kaiketi juuri tämän takia enää saksassa paljon myynnissä olekaan. GSX 50 puolestaan avustuksiin kelpaa. Mikä 50 GSX:n kohdalla on johtanut avustuksen eväämiseen, ei tietoa (mallien ero mahd. vain merkintä ja papereissa?). Tärkeää (saksassa) päätyä nimen omaan tuohon GSX 50.
40GSE on kalliimpi kuin GSX 50. Lisäksi GSX:ssä on erotettu ilmanohjaus josta on suuri etu varsinkin jos haluaa lisätä myöhemmin Lambda ohjauksen...