Hyvät ja mukavat päällähän nuo metsätöihin tehdyt vaatteet on. Itse tykkään myös viiltosuojista kun vaikka minkä risukon läpi puskee tai tökkii jalat oksiin, niin on pehmennystä välissä eikä ole sääret ja reidet naarmuilla.
Kypäräkin ihan ehdoton jos vaikka jotain pienempää kuusta kaataa. Ja muutenkin risukoissa. Niskalappua ei kyllä ole, voisi olla välillä hyvä kun tahtoo milloin mitäkin paidan sisästä löytyä. Ei vaan tuon mun potan mukana moista tullut.
Pinollekkin laitan kyllä turvahousut. Reidet on kuitenkin aika ottavat etenkin jos korkeammalla sahaa. Ja jos rankoja nostelee, niin isompia on hyvä reidellä jeesata kun on vähän toppausta välissä.
Nykysuojalasit on kyllä todella hyviä, ei kannata olla ilman. Itse tulee kyllä sahahommissa kypärää pidettyä kun siinä on radio.
Joskus olin viiltosuojakäsine-esittelyssä: Asiakas sovitteli hanskoja käteen ja kyseli että onko nää hyvät. Esittelijä nappasi ranteesta kiinni, painoi käden pöytää vasten ja veti mattoveitsellä kämmenselän yli. Sanoi, että on

En tosin ehtinyt nähdä oliko oikeasti terä ulkona. Hanskaa kädessään pitänyt kaveri haukkoi henkeään hetken

Kaupat tuli.
Kun sahapuolella on tullut aika paljon pyörittyä, niin tiedän todella paljon väkeä joilta puuttuu sormia ja käsiä ja ties mitä. Yksi ollut liki haljeta koko mies kaaduttuaan terän päälle. Että ei tosiaan kannata niitä turvalaitteita ihan ajattelematta poistella koneista. Ei niitä turhaan ole alettu laitella. Sehän on se klassinen läppä sirkkelisahurin tervehdyksestä...