Hyvä tietää, että säkeissäkin saa puut homehtumaan. En ole vielä siinä onnistunut: jätän säkkien väliin ilmaraot ja vaihdan suuntaa joka kerroksessa, siis pitkittäin olevien päälle taas poikittain. Kahden säkin levyinen pino ja seuraavaan pinoon sitten 15-30 cm tuuletusväli. Katoksessa mulla on ne suurimmaksi osaksi(entinen karavaanikatos), sivulle olen tehnyt myös pinon ja suojana päältä katoksesta lähtevä noin 45 asteen kulmassa oleva pressu. Hiiret niissä kyllä asuu. Sisällä pitää olla nakki pyynnissä:) Säkitysteline on metallinen, jossa säkki pystyssä suuaukko avoimena. Muovikaukalo olisi kyllä kätevämpi. Onko niitä 80 litran säkeille tehtynä? Puut ovat hyviä meillä nyt. Ongelmana on vaan tuo vanhanmallinen Clapi-yläpalokattila, joka keittää herkästi. Jos varaaja kylmä, niin saa lämmittää hyvällä vedolla ja luukun sisäosa palaa vaaleaksi ja päältä sytytettynä ei savuta juurikaan koko prosessin aikana. Ongelma tulee sitten kun varaaja yli 50-asteinen ja yrittää lämmittää. Kattila keittää herkästi ja joutuu rajoittamaan vetoa joko alaluukulla tai hormista; kattila mustuu sisältä ja ulkona kitkerä savun haju. Latausautomatiikan poistin, kun keittäminen oli sillä jatkuvaa. Paisuntaa lisäsin (1800 l ovaali) 450 litraan ja latauspumppu 145W. Lisäämällä vettä keittäminen loppuu ja kuumetessaan taas sitten sylkee painetta pois varaventtiileistä. Antakaa neuvoja! Talo on iso 850 kuutiota hirsitalo. Ei voi sähköllä lämmittää ja maalämmitys tähän kallis investointi. Puut ilmaisia omasta metsästä. Aiemmin meillä oli Jämä Natura käänteispalokattila mutta heitettiin se pihalle, kun se tykkäs ajoittain savustaa koko kämpän - puita se ei tosinpaljon kuluttanut. Olen moneen ottiin tosin meinannut ostaa lambda-ohjatun uuden puukaasutuskattilan.