Jaa-a..se on niin tulkinnanvaraista, itse mitoittaisin sekä kattilan että varaajan vähän yläkanttiin, kyllä tuo 30 kW kattila viiden kuution varaajalla mulla menisi mutta siinä voi olla osasyynä korrelaatio vaimokkeen natinan ja pannuhuoneen rauhan välillä
Ennemmin lähtisin siitä että kattila hoitaisi pesällisen polton lopetuksen automaattisesti, "load, fire up and forget"-periaatteella, ja jos sen jättiläisen lämmittää täyteen kerran viikossa niin jos se ei lämpiä lähes täyteen yhdellä pesällisellä reippaalla pakkasella niin silloin joko käy lataamassa toisen pesällisen tai vaihtaa kattilan isompaan. Tietysti siinä olisi sekin että jos pannuhuoneessa tulisi käytyä 2 kertaa päivässä, tulisi ehkä vietyä se roskapussikin roskikseen vähän useammin eikä tarvitsisi kuunnella siitä kitinää sieltä sohvan ja Emmerdalen välistä 
Mulla nyt tollanen 30 kW puolet pienemmässä pytyssä, ja on imho passeli. Ihan ei ton kokoisella varastopesällä tuu kertaheitolla täyteen, mut voi lähtee lämmittämään jo ennenku on ees ihan kalmankylmä.
Viime nuohouksessa tarkistin omasta taas vaihteeksi toisioilmaputket, olivat tainneet jäädä viimeks hiukan ulos, eli olivat perästä vuotaneet ilmoja toisiopalotilan perälle. Putket nuohottuina perille asti, ja toiseen uus tiivistenauha, taas palas säätelyntarve ns. normaaliksi manuaalipannulle. Mut silti, edelleen automaatiota kaivataan. Sit vois toteuttaa täydellä hyötysuhteella tota FuF -periaatetta. Lyhennetty noin, koska mä sytytän alkutulet ja ladon saman tien rauhassa puut päälle. Kun pesä on täys, alkupalo onki jo suht bueno, ja luukun voi kohta sulkea.
Eiköhän tässä nyt oo pääasia, et kukin tietää mitä saa kun systeemin speksaa. Jos haluaa streamline-ratkaisun, joka mahtuu kohtuulliseen tilaan, ni ok. Jos on tilaa ja pääomaa, voi sit tehdä vaiks sen mörkömitoituksen, jossa riittää pesällinen koko varaajan kuumentamiseen, ja varaaja riittää huippupakkasilla viikoks, ni tekee sit sellaisen.