Kirjoittaja Aihe: Napes lämmitystä.  (Luettu 5594 kertaa)

jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Napes lämmitystä.
« : 11.06.2018-23:58 »
Ajauduin naisen kanssa wanhan talon  haltijoiksi. Kattila oli päältä täytettävä alapaloinen. Mutta me eläkeläiset .. minäkin pätkätyöläisenä joten se polttopuu politiikka.Parikymmentä mottia olis syytä olla ennen talavee liiterissä. Ei oo honkia humisemassa joten ostettava. Ratkaisin jutut notta hakkuu jätteet ja olen saanut ihan noin ihan ilimatteeksi. tuossa on alakuakojen kompurointia...

http://wainanjutut.blogspot.com/2014/08/napesmylly.html

Ja nykyisittäin klapisäkeissä..

jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #1 : 13.06.2018-16:23 »
Hankinnan vaivat ja työn sato. Jos oksien paksuus ihanteellin viis centtinen niin puol mottia ja nelijäkymmentä minuuttia. Jos pari centtistä ..voipi mennä parituntii joten heitin paksuus  olis suotavaa. Pari centtinen ja kuus centtinen nnniiiin  halkaisija ero on kolmikertainen ja poikkipinta ala onkin yheksänkertainen. Näin ollen siinä kyllä tulee hyvinkin valikoiva ..  Tosta pihakoivusta sain motin klapeja ja minä wanhus tuuskasin kolomena päivänä. Näin ollen mulle noipsempia nää nappulat.

jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #2 : 16.06.2018-19:10 »
Koneen kitunen ja moottorimuuli. Autonrengas on on Foortista ja pyörii takanavan ympäri. Renkaassa pari säkkiä valettua valamismassa silleen vauhtipyöränä. Valoin keskipakovaluna. Ratas toimii myös remmipyöränä ja moottori on ruohonleikkurista.. väliityssuhde lienee jotain yheksän.
Muulista juttua  .. http://wainanjutut.blogspot.com/2017/08/moottorimuuli_22.html

jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #3 : 19.06.2018-00:26 »
Ne hanskan jälet? Muulin lavalta lapiolla säkkiin.. lavalle soppii puol mottii ja sen kun olen saanut tehtyä niin onhan se jo ryypyn aika. Ja ku on aika siirtää liiteriin niin juu sitä varten on kippikustaa.. .Aisassa on vinssi.. jolla. nurinniskoin auton peräkärryyn ja matka alkaa liiterin ovelle..
« Viimeksi muokattu: 19.06.2018-00:54 kirjoittanut jurpolukki »

Pähkäilijä

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2 518
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #4 : 25.06.2018-19:09 »
Hienot systeemit siellä "pelle pelottomalla". Mites olet suunnitellut ton logistiikkaketjun säkistä kattilaan?
http://www.puulammitys.info/index.php?topic=72.msg200;topicseen#msg200
seuranta

Akvaterm 3000 rintsikka - 140 m2 - 2003 Arimax 240 - Automix 10 - 25.4.2017  Stropuva S40 - 13.6 jälkeen sarjassa Rapla metallin 1100 litrainen varaaja.  Paisarit 200 + 300 litraa ja 6.8 m2 aurinkoseinää.

jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #5 : 26.06.2018-00:04 »
Hienot systeemit siellä "pelle pelottomalla". Mites olet suunnitellut ton logistiikkaketjun säkistä kattilaan?

Elä häthäile pistetään pari kuvaa myöhemmin sillä nytten napekset on  matkalla liiteriin. Tuossa oottaa yksi satsi tuuttiin lapioimista jossa meneepi viistoista minuuttiaja nappulaa 800 litraa.  Otan ja näppäisen siitä pari kuvaa.


jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #6 : 26.06.2018-19:43 »
Hilijokseen napes kasa kasvaa liiterissä kuten
paskaläjä ulukohuussissa pakkasella. Mulla oli pussit vierekkäimn ja vielä kahdessa rivissä joten ovat säkin sisäosissa kosteita. Tuolla metässä muutama pussi yhdessä letkassa ja he ovay huomattavasti kuivempia. Olisko säkkien väli toisiinsa noin puolmetrii?


jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #7 : 30.06.2018-18:54 »
See tuhkautus. Mulla on nokkakärrin tapaanen johon sadan litran laatikko jonka pohojan voipi vetää poikkeen. Eli lapiolla laatikkoon ..kärryillä pannuhuoheeseen...käsikäyttöinen siltanostin... laatikko ylös.. luukku auki joka on kattilan yläosassa. . laatikko aukon kohalle ja ja  laatikosta pohoja sivuun niin siellä he ovat. Ja jos on jotain märempiä palikoita niin kyllä hekin syttyy onhan niillä hottia seuraa. Toi musta pyöreä läiskä iuvassa ylhäällä oikealla on auton syylärin puhallin koska piippu on turhan lyhä. Eli silleen on piipussa vetoo.

jurpolukki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Napes lämmitystä.
« Vastaus #8 : 06.07.2018-00:24 »
Se palaminen. Hiukan kattila muutoksia arinaan joka kuvassa näkyy punainen viiva arinan päällä. Etuosasta peitetty rautalevyllä .. syy siihen koska pienehköt kipaleet kaasuuntuu  nopsaan eli tuota pientä rajoittamista  ja ensiö ilimaa häätyy antaa niukan laisesti. Tulet sytytän tuhkapesästä. Toisio ilimaa annan reippaasti joten heleppo säätöinen se. Ilima luukku näkkyy toisessa kuvassa ja paikka kattilan kylessä punainen täplä.