Meillä oli tuontyyppinen Jämä Nature ja oli kova savuttamaan ulos ja sisälle. KAnnettiin pihalle, kun siihen aikaan ei ohjeita löytynyt polttoon ja vaihdettiin yläpalo centrometal, joka savutti vain ulos. Seuraillut keskusteluita jämästä ja ensisijaisesti kannattaa käyttää keraamista arinaa, jos sellaisen saa tai voi kait sen itsekin tehdä. Toinen asia on veto ja se oli muokattavissa, eikä sitä ei tiedetty silloin kun kattila annettiin pois. Meillä oli nuohousluukut kattilan edessä keskellä ja siellä on savukaasujarruina toimivia peltilätkiä. Idea on varsin yksinkertainen eli tehtaalla tehty tarkoituksella sellaiseksi, että veto huonohko. Vetoa säädetään ottamalla jarrulätkiä pois riittävä määrä, jotta vetää hyvin. Kannattaa varoen poistaa lätkiä, kun hitsaushommiksi menee, jos haluaa tilanteen palauttaa. Myöhemmin vaihdettiin meille Centrometallin Biotec 34 kw, jolla 10 v lämmitetty ja voin sanoa, että lambda-ohjattu käänteispalokattila vähentää puunkulutusta ja puulämmitystyötä miljardeilla valovuosilla...