Luulisin kanavien putkien tukkeentumisen johtuvan ainakin osittain kylmästä kattilasta ja sytytyksestä .
Minulla tuli alkuun laitettua välillä puolihuolimattomasti puut pesään ja aina välillä jokin puu pääsi tukkimaan
paloaukon . Kattilan ollessa alussa vielä kylmä ja palon huono johtuen raon tukketumisesta , kondensoituu
savusta pinnoille kosteutta ja aikaa myöten siihen myös savu ja epäpuhtaudet tarttuvat . Kattila ns. itkee
ja puhdistus kanavista voi huomata tulevan tuota kosteutta . Sama ilmiöhän on havaittavissa takassa
jossa on lasiluukku . Jos aluksi pitää vedon pienellä alkaa lasiin muodostua kosteutta .
Enää ei näitä ongelmia ole ollut kun olen aina kiinnittänyt huomiota siihen , että palorako jää hyvin auki .
Pari isompaa puuta ympärille ja samoin päälle , muodostuneeseen rakoon sitten sytykettä . Alussa on hyvä
pitää yläluukkuakin sen aikaa auki , että palkisto näytöstä muuttuu asteiksi . Tästä sytytyksestä on täällä
ollut aiemminkin puhetta . Itse käyn alkuun sitten nykimässä noita savukaasujarruja silloin tällöin ja ongelmia
ei ole ollut . Tulee vierailtua muutenkin teknisessä tilassa , kun siellä on aurinkolämmitys- ja sähkö vimpaimet
seinällä .