Kirjoittaja Aihe: combo-kattilat käänteispalo + vaihtoehto  (Luettu 5152 kertaa)

vesuli

• Newbie
  • *
Onko mitään tietoa tai vastaavia kattiloita euroopassa saatavilla.

www.newhorizoncorp.com/products/wood-boilers/biomass-combo-boiler/

Kyseessä siis max. 80kw käänteispalokattila jonka alla esim. öljy/kaasu (ehkä myös pelletti, tuhkatila?) polttimelle oma vesivaipalla erotettu pesä. Tämän tyyppisessä combossa pitäisi kummankin pesän hyötysuhteenkin olla kohdallaan. Suurin mitä euroopasta olen löytänyt tähän mennessä on Atmos, mutta päättyykö tosiaan 32kw malliin?

www.choiceheatingsolutions.com/Combi.html

Tuo 32kw on ehdottomasti liian vähän. Käytön helppouteen tähdätään ja  vaihtoehtoina meillä onkin lähinnä Veda 70M tai sitten noin 70kw käänteispalo/combo malli. Tuossa combo mallissa puhuttelee erityisesti että helposti toteutettu polttimen starttaus automaattisesti kun puu loppuu.

jussi

• Full Member
  • 1xLU2800 4xpeltimuuri 3xkaakeliuuni 1xLeino liesi
Vs: combo-kattilat käänteispalo + vaihtoehto
« Vastaus #1 : 20.11.2017-17:58 »
Nostellaas combo kattila-asiaa esille.
Olen onnistunut työntämään omia investointeja eteenpäin mutta kyllähän se aika jossain kohtaa loppuu ;)

Onko kellään kokemuksia ATTACK WOOD&PELLET 25 järjestelmästä kokemuksia?
Tai muista puu & pellettilaitoksista?

Noissa olisi kuitenkin se että voisi pidempään ilman puunpolttoa pärjäillä. Eikä tarttis asentaa mitään järkyttävää varaajakapasiteettia.

Itelläkin tulee taas ilmeisesti elämänvaihe jossa olen viikot pois kotoa  ( :'( ) niin helpottaisi kotiväen elämää.
Ja toisaalta sytytys voisi olal helpompi, tai niin se ainakin esitetään.

Pähkäilijä

• Hero Member
Vs: combo-kattilat käänteispalo + vaihtoehto
« Vastaus #2 : 21.11.2017-10:04 »
Onko kellään kokemuksia ATTACK WOOD&PELLET 25 järjestelmästä kokemuksia?
Tai muista puu & pellettilaitoksista?

ootko tuolta kyselly, saattanee löytyy enempi pelletistejä

http://www.pellettiforum.fi/keskustelu/index.php
http://www.puulammitys.info/index.php?topic=72.msg200;topicseen#msg200
seuranta

Akvaterm 3000 rintsikka - 140 m2 - 2003 Arimax 240 - Automix 10 - 25.4.2017  Stropuva S40 - 13.6 jälkeen sarjassa Rapla metallin 1100 litrainen varaaja.  Paisarit 200 + 300 litraa ja 6.8 m2 aurinkoseinää.