Kiitos nopeista vastauksista ja lämmintä uutta vuotta.
Latasin kattilaan noin puoli pesällistä ja en onnistunut räjäyttämään mitään

Pari kysymystä/huomiota:
Kattila lämpeni päällä olevan mittarin mukaan ensimmäisellä lämmityssyklillä n. 95 asteeseen ja kattilasta rupesi kuulumaan kuulumaan 90-asteen kohdalla hieman pulputusta, tämän jälkeen termostaatti pisti kiertovesipumpun päälle. Kattilan painemittari oli kylmällä kattilalla n. 0,4 kohdalla ja kun pulputti niin mittari "hypähteli" 0,3:en.
Säädin tämän jälkeen ensiöilmanottoa hieman pienemmälle ja tämän jälkeen kiertovesipumppu lähti päällee n. 85-asteessa.
Termostaatti oli siis koko ajan 85-asteen säädöllä. Voisiko olla että termostaatti ei ehtinyt ensimmäisellä syklillä mukaan ja kun säädin ensiöluukkua pienemmälle, niin termarikin pysyi vauhdissa.
Kattilan ja varaajan vesitilavuus pitäisi kait jotenkin tarkistaa. Mites tämä onnistuu kun ei kummassakaan ole mitään tarkistusikkunoita tai mittatikkuja. Kun kiertovesipumppu pumppaa vettä varaajaan kuuluu veden lorinaa. Tämä lienee merkki siitä ettei varaaja ole ainakaan piripintaan täynnä.
Tälläkin palstalle olen lukenut järjestelmän ilmaamisen tärkeydestä. Minulla ei vain ole hajua miten tämä tulisi tehdä.
Olen ymmärtänyt että paisunta-astian koko pitäisi olla n. 10% järjestelmän kokonaistilavuudesta. Arvoisin että itselläni se on n. 50 litraa kun varaaja on 2000l.