Suntin sijainti, malli ja kytkentä tosiaan vaikuttaa tuohon mahdollisen vuodon pituuteen..
Jolla hiukan oikoo mutkia suoraks tässä jutussa 
Onko tässä puhuttu että se pumppu sijaitsee lattianrajassa? Mulla tuo uunipumppu on lähempänä katonrajaa eli ei kyllä veden painon avulla tule pumpulle asti vuodon sattuessa ja lattialämmityksessä suntti sotkee ilmat alta aikayksikön kun se paluu haarautuu suntille ennen varaajaa eli sekotus ei ole omalla putkellaan varaajan pohjalta. Lisäks horii ilmat varaajan lämmityslähdöstä vedenpinnan vajotessa sille tasalle kun sunttii kääntää ihtesä 100% lämpöjen loppuessa, jolloin ainaki allekirjottaneen kytkyssä sekotus varaajan pohjalta menee kokonaan kiinni eli ei puhuta likimainkaan koko varaajan tilavuudesta vaan pikemminkin tyylin 1/10 -osasta tjtn.
Nollapaineisena piirien pitäs muutenki jumia kait aikas äkkiä?
minulla on kytketty seuraavasti, ihan yleisten ohjeidenkin mukaan
patteripaluu > kiertovesipumppu>varaajameno/suntti t-haara > suntti, josta varaaja ylä ja patterilähtö
eihän kukaan voi tietää putkirikon sattuessa missä asennossa se suntti on ja usein nämä kytkennät/pumput ym ovat lähes lattiatasossa, jolloin pumpun ollessa suntin jälkeen se pumppaa vettä niin pitkään kun sitä riittää
ei tällä sinänsä muuten merkitystä jos jonkun talo kärsii vesivahinkoja, harvoin ne putket silleen pettää, jos koskaan, mutta sillä pumppujen paikalla saadaan lisäarvona lähinnä avopaisunnalla se ylimääräinen paine etu ja lämmitettäessä tuplana kun samoin hyödynnetään latauspumppua
riittääkö nyt rautalangasta vai pitkkö kuvata putkesta malli
kaikkien saatavissa olevien tietojen perusteella pumpun oikea paikka ei ole 'kovin' ylhäällä
miksei muuten kattilan latauspumppua sitten laiteta siihen kattilan lähtöön ylös??
tässähän tää minun kytkentä selviää kuvasta
http://korsteeni.com/akva.shtml