Juu on mulla ylilämpövaro varaajassa ja ylimääränen varavaro(ei saa sulutettua) uunipiirissä. Lisäks vapaakierto toimii sähkökatkon aikana ainakin sen verran että vettä riittää kokoajan keitettäväks

kahteen kertaan on tullut keitettyä kuvallisesti tuo putkisto! ekalla kertaa rouva lämmitti uunia kun olin töissä ja pumppu ei lähteny tulille vaikka piti-> kuulemma roplotti kummasti koko lämmityksen ajan. Lokiin oli tallentunu 266-astetta poskikanavalenkkien yläreunan pt1000 anturista

toinen kerta tipahti sähköt kesken kovimpien tulien noin puoleks tunniks ja vaikka kuinka kuristelin liekkiä sammuksiin savupellillä ja lunkut kiinni tyylillä niin keitti kohtuu pahan kuulosesti! Eli testattu on että voipi antaa kiehua jos on paha paikka, mutta sen verran pahankuulosta hommaa se on että jonkinasteinen varavoimantuotto on ainakin suunnitteluasteella

edes varot ei oo huutanu keittämisien aikana vaan 1m3 vettä uunipiirin ja paisunnan välissä+hiukan ylimittanen paisunta on hoitanu homman ihan siististi.. koko uunipiiri on rakenneltu luokkaa 200+ asteen lämmönkestolla ja vapaakiertokin hoituu niin että pumppu(solar malli) saa aina kylmää vettä varaajan pohjaltapäin.. Kun järjestelmän mitoituksia suunniteltiin putkarikaverin kanssa niin tuota kiehumista ja sen aiheuttamaa paisuntaa koitettiin huomioida niin että järjestelmä tiukassa paikassa kestää sen vaikka toivottava tilanne sei tietenkään ole!
Ainut mikä tässä voi tehdä ongelmana ilman varavoimaa on pitemmän katkon jälkeen jos poskikanavalenkit on hehkuvat ja sähköt yllättäen palaavat niin uutta kylmää vettä ei missään tapauksessa saa päästä sinne, sillon voi lojahtaa ja kovasti! uunin sisällähän nuo ovat mutta tuhoa vois periaatteessa tulla ainakin uunille. Lisäks äkillinen kova paineen-nousu vois teoriassa posauttaa myöskin siirtoputket(DN20rst letkua) jos piirin varavaro ei kerkeis laskea painetta pois tarpeeks äkkiä! Ohjaimessa on kyllä parametrit jotka estää pumpun käynistymisen jos uunipiirin lämpötila on liika kova eli tuokin tilanne pitäs olla lähinnä teoreettinen! Jokatapauksessa jos tulee pitempi sähkökatko niin senhetkinen lämmittäjä napsauttaa uuni/aurinkojärjestelmän pääkytkimen alas sähkötaulusta niin em. skenaario ei ole mahdollista edes teorian tasolla!
Tulikiven systeemi on hiukkasen eritavalla rakenneltu ja sillä ei edes yritetä tehdöä kovin korkeita lämpötiloja! ne lämmönsiirtoelementit on siellä ulkovaipan sisäpuolella tyhjässä ilmatilassa ja ilma ei ole kovin tehokas lämmönsiirtäjä. Jos tulikivikin täyttäs nuo tilat vaikka kvartsihiekalla niinku mulla on tuo nykyinen uuniputkisto haudattuna niin keittämään alkas niilläki! Lisäks niillä on ne keräinkennojen virtaukset vähän samantyyliset kuin tasoaurinkokeräimissä! Mulla on vaan 15mm hehkukupariputkee vedelty menemään kuparilevyyn juoteltuna ja hapokkaita lyhyet lenkit poskikanavissa !