Joo, paineet tuli takaisin kun lisäsin vettä. Automaatti-ilmaimet löytyy varaajien päältä.
Varaajat ovat olleet nyt noin 55-60-asteisina viikon päivät. Lisäsin vettä sen verran, että paine mittarin mukaan oli n. 0,8bar.
Nyt olen havainnnut kolme kertaa, että paine on laskenut n. 0,3-0,4 barin hujakoille. Olen näinä kertoina lisännyt arviolta n. 8-10 litraa vettä varaajiin ja paine on noussut takaisin. Ilmiön kuulee myös epäsuorasti siitä, kun kv-pumppu rupeaa pitäämään kurlutusta. Ja kurlutus loppuu kun vettä lisää ja paine kasvaa.
Hieman on ruvennut epäilyttämään, että tämä ei mene enää normaaliin "tuoreesta" vedestä ilman poistumisen piikkiin. Vai voisiko...?
Huomasin, että kv-pumpun liitoksesta on tiputtanut vähän vettä. Vähän on tässä tapauksessa muutamia tippoja vuorokaudessa. Laiton alle astian mutta siihen ei valu mitään. Kv-pumppu on menoputkessa (varaaja->patteri) ja putki on sen verran kuuma, että nuo tipat ehtivät varmaan haihtumaan siitä ennen kuin ehtisivät valumaan putkea alas astiaan. Tämä pieni tiputus voi tuskin olla syynä paineen alenemaan.
Pieni pelko on siitä, että suihkutilan 33-vuotias lattialämmitysputki vuotaa jossain lattian alla. Se selviää tietysti sillä, että laittaa ks. piirin sulun kiinni. Tämä koe on vuorossa seuraavaksi jos/kun huomaan taas paineen alentuneen.
Kattila-asennusta en ole ehtinyt vielä edistämään. Tai no olen minä kattilahuonetta kuurannut jotta pääsen seuraavaksi maalaamaan.