Hiljaa hyvää tulee vaan ei hevillä valmista.
Pari viikkoa sitten leikkelin reikiä:

Kunpa olisi ollut 100 mm syvyinen rasiaporia, niin olisi ollut helpompaa. Eipä ollut kuin 18mm. Vähän enemmän askartelua se teetti pistosahan kanssa.
sitten soviteltiin varaajia paikalleen:

Nyt ovat varaajat paikallaan ja täynnä vettä. Putket ovat suurimmaksi osaksi paikoillaan.

osasin sentään kiinnittää kierukat paikalleen vesitiiviisti. Akvaterm suosittaa kierukan pulttien momentiksi 10Nm. Se on melko vähän. Varsinkin kun kumitiiviste painuu ja tuntuu, että joku pultti jää väkisinkin löysäksi.
Tosin kattilahuoneesta puuttuu vielä jotain oleellista:

Ei tuota kattilaa saatu pumppukärryjen päälle millään. Pitää rakentaa jonkimoinen ramppisysteemi ja vieritellä rullien päällä perille. Tähän väliin ajattelin myös kuurata kattilahuoneen puhtaaksi ja vetäistä pari maalikerrosta seiniin. Kuvasta näkee hyvin likaisen ja puhtaamman lattian eron.
Vielä siis tekemättä:
kattilahuoneen maalaus
Kattilan roudaus paikoilleen
Kattilan kytkentä hormiin ja putkiin
varoventtileiltä putket viemärin luo
Oumanin kytkentä shunttiin
sähkötyöt (varaajan 6kW-vastuksen kytkentä voimavirtaan, pari pistorasiaa lisää ja kahden voimavirtajohdon päättely pois käytöstä rasialle).
Sähkärin piti tulla huomen aamulla. Lupasi soittaa vielä tänään ja varmistaa tarkemman ajan. Ei kuulunut soittoa joten soitin itse. Olipa kerennyt unohtamaan koko homman. No, maanantaina uusi yritys...
Ja sitten pari kysymystä:
Näyttää siltä, että joudun ostamaan pidemmän hormiliitosputken kuin alunperin tilasin. Osaakos joku sanoa mistä saisi (200mm halkaisijalla ja 1000 mm pituisen) hormiliitosputken pk-seudulta/uudeltamaalta. Tai netistä tilaamalla, kohtuu kuluilla? Minä osaan vaan kertoa mistä ei saa: Espoon Lommilan K-raudasta, Espoon Suomenojan Bauhausista, Nummelan Rautiasta tai Espoon Byggmaxista).
Olen myös harkinnut hormiliitokseen vedonpoistajaa kun tuo veto tuntuu olevan välillä todella kova piipussani. Onko raadilla vinkkejä tähän hankintaan?