Kirjoittaja Aihe: Hanurijuttua (Oli: Vs: Veda 35M toisiopalo tukahtuu - Neuvoja?)  (Luettu 4142 kertaa)

markkulievonen

  • Vieras
Tykkään minäkin mutta tässä ei oikein voi astua valmistajan varpaille, kun ilmeisesti rakennetakuu on vielä voimassa.
Niin tykkään minäkin polkasta, ainakin soittaa hanurilla. ;D
[/quote

Valmistajan puolelta taitaa sittenkin olla vaikea saada apuja. Alussa olisi pitänyt antaa heidän sytyttää kattila ja jos ei olisi onnistunut, niin silloin tilanne olisi ollut toinen.

Onko kaimakin musiikkimiehiä. Aikoinaan tuli keikkailtua ja perinteeksi jäi Kouvolan Casotto.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2017-21:42 kirjoittanut markkulievonen »

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Tykkään minäkin mutta tässä ei oikein voi astua valmistajan varpaille, kun ilmeisesti rakennetakuu on vielä voimassa.
Niin tykkään minäkin polkasta, ainakin soittaa hanurilla. ;D
[/quote

Valmistajan puolelta taitaa sittenkin olla vaikea saada apuja. Alussa olisi pitänyt antaa heidän sytyttää kattila ja jos ei olisi onnistunut, niin silloin tilanne olisi ollut toinen.

Onko kaimakin musiikkimiehiä. Aikoinaan tuli keikkailtua ja perinteeksi jäi Kouvolan Casotto.


Ollaan sitten kaimoja Kouvolan Casotonkin suhteen. ;)
Olen monta kertaa meinannut kysyä, onko Aarre Lievonen jotakin sukua sinulle. Hienoja tangoja säveltänyt muun muassa.

markkulievonen

  • Vieras
Ollaan sitten kaimoja Kouvolan Casotonkin suhteen. ;)
Olen monta kertaa meinannut kysyä, onko Aarre Lievonen jotakin sukua sinulle. Hienoja tangoja säveltänyt muun muassa.

Ei sukua. Ainakaan tietoisesti. Itse pidän erittäin rakentavana tekijänä tietää terveellä tavalla eri kirjoittajien taustoista ja siksi jatkoin tälle alueelle. Eri foorumeilla ollessani olen ilokseni saanut havaita, miten olen ollut keskustelemassa milloin minkin tutkijan kanssa tai lahjakkaan ihmisen.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2017-22:28 kirjoittanut markkulievonen »

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Ei sukua. Ainakaan tietoisesti. Itse pidän erittäin rakentavana tekijänä tietää terveellä tavalla eri kirjoittajien taustoista ja siksi jatkoin tälle alueelle. Eri foorumeilla ollessani olen ilokseni saanut havaita, miten olen ollut keskustelemassa milloin minkin tutkijan kanssa tai lahjakkaan ihmisen.

Joo, ei näissä sivujuonteissa mitään pahaa ole. Keskusteluissa mennään helposti sivuraiteille ja eikä kaikki halua lukea asiankuulumattomia viestittelyjä.  Pikkupojasta 6-vuotiaasta lähtien soitellut hanuria.
Olen ollut keikkahanuristina -80 luvulta lähtien, säestänyt montaa artistia. Oma yhtye noin 15-vuotta.
Keikoilla laidasta laitaan, tanssiravintolat, yksityistilaisuudet ym. ym.
Soittohommat jäi ja nyt ollaan eläkkeellä. Nyt pääsee toteuttamaan harrastusta, käymällä erilaisissa harmonikansoiton tilaisuuksissa. Soittoharrastus on nyt terapiaa vastapainoksi muille harrastuksille.
On hienoa nähdä uusia tuttavuuksia erilaisissa tapahtumissa ja kuinka hienoa kansaa Suomalaiset ovat silmätysten. Sensijaan tämän tyyppisillä foorumeilla saa palautetta hyvinkin ronskilla tavalla täysin ventovierailta... syyttäkin.

jolla

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 873
    • charts
tällanen löytyy
Lämpimänä 152m² + lämpökeskus 36m², kanava 30m, Hogfors vuodelta -66, Akva 4000, Ouman EH-80, 32 kpl 270W pv-panelia 13° etelään kiinteästi
seurantaa http://www.puulammitys.info/index.php?topic=457.0

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
tällanen löytyy

Yksi tuon ajan parhaista peleistä on kysymys. Pala Suomen hanurin valmistuksen historiaa Kouvolan Kravatti.
Tarkkaan kun katsoi, niin peliin on asennettu mikrofonisarjakin.
Minkälaisessa soittokunnossa noin yleisesti ottaen peli on ? Kuvan mukaan näyttää hyvässä iskussa olevan, kun ajattelee pelin ikää, joita valmistetiin 1936-1940 välisenä aikana.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2017-10:41 kirjoittanut Markku »

markkulievonen

  • Vieras
Kun olin pikkupoika, niin naapurissa oli just tuollainen Kouvolan harmonikka. Nykyiseen Casottoon kaipailisin enemmän ranskalais tyylistä heleä äänistä vibraattoa äänensävyyn. No, maku muuttuu tuollakin alueella.

Markku

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 927
Kun olin pikkupoika, niin naapurissa oli just tuollainen Kouvolan harmonikka. Nykyiseen Casottoon kaipailisin enemmän ranskalais tyylistä heleä äänistä vibraattoa äänensävyyn. No, maku muuttuu tuollakin alueella.

Kouvolan Casotoissakin koko valmistushistorian ajoita on erilaisia viritysasteita. Tosin kielivalikoimakin on muuttunut vuosien varrella. Italialaiset käsinviilatut soi laveammin kuin kovalaatta-kieliset ja siksi niissä on korvaan paremmat valssiäänet.
Mielestäni kakkospelinä voi olla Ranskalaisviritteinen musette mutta Kouvolan Casottoon ne ei oikein sovi.
Maku asioita. Toki Kouvolan Casotonkin voi virittää Museteksi mutta pilalle menee ja maksaa se virittäminen lähemmäs 1000 euroa ammattilaisella.