Nyt on poltto menossa 1.25 lambdalla. Ja täytyy kyllä sanoa että pitkään aikaan pannu ei ole toiminut näin hyvin. Tasaista huminaa tuntitolkulla, savukaasut n. 230 asteessa. Liian hyvältä vaikuttaa... Varmaan kohta herään ja lähden viemään koiraa kuselle...
mitä tarkoitat '1.25 lambdalla'onko tuo jokin valmistajan oma luku? ihan oikea natiivi lambda-arvo?, jos, niin mikä on pyyntialue, jokin muu?onko tuo ns. pyyntö vai mittarinäyttämä
Oon ollu siinä uskossa että 1.0 lambdassa ei ole ylijäämähappea.
Juh. 0% ylijäämähappea. Sitä en suoraan muista kuis esim toi 1.25 kääntyy ylijäämäprossiksi, 25% olis jo aika turhan raju ylijäämä.AFR eli ail-fuel ratio on sit se kolmas asteikko. Toihan meni sit happea suhteessa polttoainekiloon.
kiinnostaisi, kun ei oikein ole auennut mikä olisi se tavoiteltava arvo puukattilassa
Hyvä kysymys, mut vastaus on kattilakohtainen. Liikkunee jossain 2.5 - 6 % välillä toi O2-ylijäämä. Jos on parempi palokaasujen sekoittuminen, ni vähempi ylijäämää riittää. Pitäisi laittaa se kuulu analysaattori kii, ja kattoo millä prossalla häkä putoo siedettävän alas.
voiko tuon häkäpitoisuuden mitata auton häkämittarilla ja paljonko se pitäisi olla
mitä tarkoitat '1.25 lambdalla'onko tuo jokin valmistajan oma luku? ihan oikea natiivi lambda-arvo?, jos, niin mikä on pyyntialue, jokin muu?onko tuo ns. pyyntö vai mittarinäyttämäkiinnostaisi, kun ei oikein ole auennut mikä olisi se tavoiteltava arvo puukattilassahttp://personal.inet.fi/cool/jolla/lambda.shtmltuolta sivultani löytyy aika tyypillinen käyrä kolmella eri arvotuksella, parin vuoden ajan olen pähkäillyt mitä säätäisin ennenkuin säätimen rakentaisin mutta rakentamatta on kun en ole löytänyt asetuksia mitkä oleellisesti olisivat parempia säädettynä tässä minun kattilassa. hakkeella kyllä onnistuisi, halkojen kanssa minun pitäisi palkata halpatyövoimaa lämmityksen ajaksi ja siinäkin hyöty hupenisi luukun avauskertoihin
Pyynti
kiitos, testaampa seuraavalla lämmityskerralla millä setuksilla tuo onnistuu pysytellä osimmoilleen tuolla alueella ja millaisia llämpötiloja savukaasut antavat