Kirjoittaja Aihe: Kattilan ym. hankinta (Attack DPX LAMBDA 35)  (Luettu 10417 kertaa)

Ilari

• Newbie
  • *
Tuolta ajattelin hankkia. Vai onko edullisempia paikkoja?

http://www.kureniezen.sk/kurenie/eshop/1-1-Kotly-na-tuhe-paliva-pelety/3-2-Splynovacie-kotly-na-drevo/5/4326-Splynovaci-kotol-ATTACK-35-DPX-LAMBDA

Onko kokemusta kyseisen yrityksen toimitusajoista?
Rahdista täällä oli mainintoja 300€ kummakin puolen.

Mitä muuta kannattaa hankkia kattilan mukaan samasta paikkaa??

Minulla tarkoitus laittaa 3*1000l säiliöistä vapaapaineisen sarjavaraajan.

Levylämmönvaihtimilla erotus. Taajuusmuttajaohjatuilla kiertovesipumpuilla lämmön / tehon säätö. Sopivia tamuja olis jo hyllyssä.
Lämmönmittaukset ja ohjaukset tullee omaa tuotantoa :)

Glygoli talon lämmityskiertoon, että saa tarvittaessa pistää osan talosta/tallista kylmäksi.
Lämmitys ilmalämpöpumpun sisäyksiköistä jotka on modattu vesikierrolle.

Olen vuokralla, joten lattialämpöjä en nyt tässä vaiheessa rupea enää laittelemaan.
Eli ne mitä hankin on tarkoitus viedä omaan paikkaan muuttaessa mennessään.
Ja tarkoitus on tehdä homma edullisesti.

Jokin näköisen kuvan rustaan ajatuksistani kunhan kerkiän.

Eli hankintapaikka vinkkejä vastaanotetaan seuraavista tuotteista
-levylämmönvaihtimet
-kiertovesipumput
-eristetyt putket rakennusten välille. 4x putkilla. Tarve noin 40m. Menis lämpökeskukselta pätkä tallille ja päärakennukselle.
-ja sitten se lavallinen tarvittavia hanoja ja liittimiä.

kahe

• Hero Member
    • Pannuhuoneen mittaukset
Vs: Kattilan ym. hankinta (Attack DPX LAMBDA 35)
« Vastaus #1 : 18.10.2013-13:40 »
Tervetuloa savuiseen seuraan. Keväällä tuli parissa viikossa ja hitainta on Suomen pään toiminta. Samalla tuolta tulee Regumat latausyksikkö, jäähdytysventtiili ja sopiva tuubien harja, joka ei kuulu kattilan varustukseen. Saahan sieltä muutakin edullisesti mukaan. Peltikaukalo tuhkan poistoon.

HALM Hep Plus kiertovesipumpun hankin itse ebaystä. Linkkiä ei nyt saanut tähän. Jäähdytysventtiilin sai sieltä myös edullisemmin, mutta rahtien kanssa kalliimpi.
Finndomon 1.5 kerroksinen rv. 2004, p-a 162 m2, kuutiot 500, vesikiertoinen lattialämmitys, AIT 8kW mlp ja 182m reikä.
EX: Attack DPX35L Lambda, Oventrop latausyksikkö + 2400l varaaja + Ouman-EH800b ulko+sisäantureilla. Kulutus n. 5t.

pelti

• Sr. Member
« Vastaus #2 : 18.10.2013-13:54 »
Teretulemast!
Samansuuntaisia kokemuksia kun Kahella. Mulla tais tulla joku ~3 viikkoa, ja täydellinen radiohiljaisuus maksamisen jälkeen, kunnes kuljetusfirma soitti, että mihin pistetään :)
Tilaa kaikki tuolta, tulee samalla vaivalla, eikä hinta taida olla sieltä kalleimmasta päästäkään ja varmasti halvempaa kuin täältä syksyisestä Suomesta.
Toki voi tehdä osaoptimointiakin jos intoa riittää, itellä ei riittänyt.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2013-13:56 kirjoittanut pelti »
ex-Attack 35 DPX lambda, ex-3000l varaaja, ex-oventrop, puurakenteinen omakotitalo, vesipattereilla lämmitys, maalämpö

Juhani

• Hero Member
  • Puuhulluutta jo toisessakin polvessa...
« Vastaus #3 : 18.10.2013-14:57 »
Morjens,

Mää ostin viime syksynä pilottina tuolta Slovakian päästä tuon 35dpxl kattilan niin
silloin en mistään vastaavaa edullisemmin löytänyt.
Hinta näkyy nousseen viimevuotisesta reilusti mutta ei vieläkään päätä huimaile.

Noihin muihin hankintoihin en voi muuta sanoa kuin että osta ihmeessä Regumat latauspumppuhässäkkä kanssa
tuolta, mielestäni paljon parempi kuin laddomat ym. Kattilalle menevä vesi on säädettävissä termarilla.

Jos maanalle aiot putken piilotella niin halvin mutta ei huonoin kanaaliputki on Calpex, ja sen
hankintapaikan voin laitella myöhemmin jos tarvetta. Putken pituus sulla näyttää olevan ruhtinaallinen, mitoitus kannattaa
katsoa huolella sillä painehäviöt alkaa oleen jo merkittäviä. Putki on äkkiä rahdin kanssa samanhintainen kuin kattila jos tekee pikaisia ratkaisuja.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2013-15:52 kirjoittanut Juhani »
Kastelli 1,5 krs 177m2 540m3, at puolilämmin heikoilla eristeillä 40m2/95m3, vesikiertoinen wirsbo lattialämmitys.
Nunnauuni Ulla 2 duo takkaleivinuuni 2200kg (72kw)
Iki orginal 200kg puukiuas.
Attack 35kw DPXL Lambda, Oventrop latausyksikkö, 2000L akvaterm varaaja.
Mitsu Fh35(jäähdytykseen)

Ilari

• Newbie
  • *
« Vastaus #4 : 18.10.2013-15:44 »
Calpexia olin katellut, mulla on 22m lämpökeskukselta päärakennukseen. Ja 15m lämpökeskukselta talliin.
Jonkun ostopaikan sille bongasinkin, joko maataloushankinta keskus... Tai jotain.
Mut kone oli päivittänyt itsensä yöllä ja avoimet selainikkunat hukkasi tietonsa..

Voihan tuon Calpexin päälle kietasta muutaman kierroksen routamattoa... Sitä minulla on reilusti.

Eli Capexin hankintapaikat kiinnostaa!

Juhani

• Hero Member
  • Puuhulluutta jo toisessakin polvessa...
« Vastaus #5 : 18.10.2013-15:55 »
Juu jos calpexi kiinnostaa niin halvinta oli tuolla-->http://www.hansunet.fi/
Ite kun hakee seinäjoelta niin säästää rahdissa, riippuu tietysti missäpäin pohjolaa majailee. http://www.pipesystems.com/site/index.cfm/id_art/37151/vsprache/FI
Kastelli 1,5 krs 177m2 540m3, at puolilämmin heikoilla eristeillä 40m2/95m3, vesikiertoinen wirsbo lattialämmitys.
Nunnauuni Ulla 2 duo takkaleivinuuni 2200kg (72kw)
Iki orginal 200kg puukiuas.
Attack 35kw DPXL Lambda, Oventrop latausyksikkö, 2000L akvaterm varaaja.
Mitsu Fh35(jäähdytykseen)

Ilari

• Newbie
  • *
« Vastaus #6 : 18.10.2013-16:24 »
Vantaan toimipiste olis kovin paljon lähempänä :)
Josko sieltä luovuttavat?

riepueetu

• Full Member
« Vastaus #7 : 18.10.2013-17:05 »
Mitä mahtanee olla Calpex hinta / m ?
Kiinnostus heräsi kummasi tiälläkkii.

kahe

• Hero Member
    • Pannuhuoneen mittaukset
« Vastaus #8 : 18.10.2013-17:16 »
Jos on isot neliöt lämmitettävänä, niin 3000 litran varaajien kanssa laittasin DPX45 mallin. Menee 75 cm halko sisään. Jos siis mahtuu pannuhuonetilaan.
Finndomon 1.5 kerroksinen rv. 2004, p-a 162 m2, kuutiot 500, vesikiertoinen lattialämmitys, AIT 8kW mlp ja 182m reikä.
EX: Attack DPX35L Lambda, Oventrop latausyksikkö + 2400l varaaja + Ouman-EH800b ulko+sisäantureilla. Kulutus n. 5t.

pelti

• Sr. Member
« Vastaus #9 : 18.10.2013-18:16 »
Itellä on 3 kuution varaaja ja tuolla attackin 35 lambdalla ei tule varaaja täyteen yhdellä pesällisellä,  jos yhtään enempää on vielä kylmää. Tänään oli ylälämpö 73 ja patterin lähdön kohdalla 43 astetta (mittaus klo 16.) Siis jos tuosta yhtään kylmempi on varaaja, jää pesälllisen jälkeen ylälämpö sellaiseen 80 asteeseen ja tuon patterin lähdon kohdalla vähän päälle 70 asteeseen. Eli  toi 45:nen voi olla hyvä valinta.
ex-Attack 35 DPX lambda, ex-3000l varaaja, ex-oventrop, puurakenteinen omakotitalo, vesipattereilla lämmitys, maalämpö

Ilari

• Newbie
  • *
« Vastaus #10 : 18.10.2013-18:54 »
Itse olen lähes aina paikalla tai "talkkari" joten kesken päivän lisääminen ei ole ongelma.

CALPEX -QUADRIGA Lämmitys 6 bar ja käyttövesi 10 bar
32+32/32+22/142 putkelle sain hinnaksi vajaa 50€ /m sis alv 24%
Vaan tuleekohan 20m pätkässä jo liikaa virtausvastusta tuolla koolla...
http://www.pipesystems.com/domains/pipesystems_com/data/free_docs/CALPEX-esite.pdf

Palikka

• Newbie
  • *
« Vastaus #11 : 20.10.2013-00:21 »
Mitenkäs tuolta tuo alvin osuus?
Kun Suomeen ostaa yrityskäyttöön, ottavatko alvin pois?

Itse kyselin kattilaa+varaajaa+hilkettä niin ilmoittivat rahdiksi 850e.

Millä rahdeilla on tulleet, ja miten on maksu ollut?
Ennen tilausta, toimituksen jälkeen vai miten?

pelti

• Sr. Member
« Vastaus #12 : 20.10.2013-09:59 »
Minulle tuli lavallinen (vähän normaalia isompi lava) tavaraa ja oisko ollut (en kyllä oikein muista) luokka kolmesataa?? joten jos tuossa on useampi lavallinen kamaa, niin vaikuttaa olevan hehtaarilla. Tein tilauksen sähköpostilla, ja sain sieltä meilitse laskun, jonka maksoin (kyllä vähän pelotti). Kertoivat toimittavansa tavaran, kun maksu on heille saapunut. Ja sitten vaan odoteltiin, ei kuulunut toimittajasta mitään, kunnes kuljetusfirma soitteli ja kysyi mihin kuorma lasketaan....

Tuohon alviin en osaa ottaa kantaa, kun tilauksen tein persaukisena yksityishenkilönä.

timotei

• Sr. Member
« Vastaus #13 : 20.10.2013-10:59 »
Jos myyjä on toisesta EU-maasta, niin sinun tulee ilmoitaa heille oma VAT-numerosi. Silloin he vähentävät alvin pois hinnasta. Omaan kirjanpitoosi tulee sitten eri koukerot EU-ostoista. Näin se pitää kuitenkin tehdä, sillä meillä ei saa vähentää ulkomaan alvia missään muodossa.
Jos taas myyjä on EU:n ulkopuolelta, niin kaikki heidän hinnat ovat automaattisesti verottomia. Suomen tulli sitten perii alvit maahantuotaessa, jotka sitten saa vähentää normaalisti.

peltsi

• Newbie
  • *
« Vastaus #14 : 20.10.2013-22:17 »
Itse olen lähes aina paikalla tai "talkkari" joten kesken päivän lisääminen ei ole ongelma.

CALPEX -QUADRIGA Lämmitys 6 bar ja käyttövesi 10 bar
32+32/32+22/142 putkelle sain hinnaksi vajaa 50€ /m sis alv 24%
Vaan tuleekohan 20m pätkässä jo liikaa virtausvastusta tuolla koolla...
http://www.pipesystems.com/domains/pipesystems_com/data/free_docs/CALPEX-esite.pdf

Veljellä on hakepannun perässä Rauheatin kaksiputkisia kanaaliputkia kaksin kappalein ja muistaakseni oli tuota halvempi.
Kannattaa kysyä hinta myös sieltä.

Minulla on neliputkinen kanaali, merkkiä en muista mutta ei calpex. Kuuma käyttövesi lämmittää pitkässä kanaalissa viereisiä putkia. Kun reissuun lähtiessä laittaa käyttöveden kierron pois niin lattialämmitysvesi jäähtyy muutaman asteen ja vaikuttaa huonelämpöön. Kahdessa erillisessä kanaaliputkessa lämpöhukkaa on hiukan enemmän mutta ei ainakaan sekoita lämmityspiirin lämpötilaa. Tälläisen huomion tein.

Atmos DC32SP, Jäspi lämpöakku 3000, Laddomat 21-100
Ouman EH-203 lämmönsäädin
139m2 asuinrakennus + 108m2 puolilämmin autotalli