Kirjoittaja Aihe: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L  (Luettu 47572 kertaa)

riusmies

  • Vieras
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #75 : 19.05.2016-23:08 »
Nyt muutama lämmityskerta takana. Mainio peli. Olis kyllä jo aikaa sitten pitänyt heittää yläpalolla vesilintua. Tuntuu oudolta, kun itse ei pääse luukkuja säätämään. Näyttäisi olevan Belimon säätömoottorit ja saksalainen poistopuhallin. Sytytys tehty keskeltä täydellä puupesällä. Pitäähän sitä nyt kytätä vaikka ei voi tehdä muuta kuin katsoa alaikkunasta toisioliekkiä. Näkyy käynnistysvaiheiden jälkeen ajavan 4 eri ohjelmaa poltolle. Varaaja kun tuli alhaalta 75 asteiseksi, niin meni katkokäynnille. Lapset ammeeseen ja suihkuja auki paljon saunareisulla, niin poltteli sitten puut pois. Kokeilin glow-toimintoa ja näkyi ainakin vielä parin tunnin jälkeen sytyttävän puut syttyjen kera ilman tikkuja.

kahe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1 200
    • Pannuhuoneen mittaukset
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #76 : 20.05.2016-09:58 »
Tuo on juuri se paras kokemus, mitä moni ei kituuttaessaan yläpalolla vaan ymmärrä, ennen kuin kokee sen itse. Onko kuvia laittaa asennuksesta ja kattilasta? Kuvat olikin omassaan, hienoa.

Ja onnittelut vielä perään uusille kaasuttajille.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2016-10:08 kirjoittanut kahe »
Finndomon 1.5 kerroksinen rv. 2004, p-a 162 m2, kuutiot 500, vesikiertoinen lattialämmitys, AIT 8kW mlp ja 182m reikä.
EX: Attack DPX35L Lambda, Oventrop latausyksikkö + 2400l varaaja + Ouman-EH800b ulko+sisäantureilla. Kulutus n. 5t.

Maikki_S

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #77 : 22.05.2016-22:37 »
Huomenna savut uudesta kattilasta.

riusmies

  • Vieras
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #78 : 23.05.2016-00:40 »
 :)

jloh

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #79 : 27.11.2016-18:58 »
Tällä viikolla 45kW versio tuli pihaan ikomalta.. Toimitus kesti aika kauan, mutta toisaalta kattilassa on valmistuspäivä uudempi kuin tilauspäivä  ;D
Eli vaikka on iso tehdas aika kädestä suuhun elävät.
Samalla otin myös muuta tarviketta tuolta. Hieman tietenkin etukäteen maksu jännitti...
Katotaan milloin saan kytkettyä.

riusmies

  • Vieras
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #80 : 27.11.2016-20:06 »
Hyvän kattilan saat! Pistä vaan tulille, niin saatas zetorikin käännytettyä:)

jloh

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #81 : 12.03.2017-15:46 »
Nyt pitäs ekat tulet laittaa. Ohjaako kattila varaajan pumppua P1 automaattisesti. Vai pitääkö kokoonpanoa muuttaa. Kattila kysyy pin koodia. Mikähän se mataa olla? Valtuutettu huoltaja taitaa olla kaukana, kun ohje sanoo että pitäs olla authorized persons only.

Maikki_S

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #82 : 12.03.2017-19:33 »
Pim on 7530. Itse olen tuota kautta tarpeen mukaisesti säätänyt tehoa (D4 puhallintehoa). P1pumpun ohjauksen voit testata manual testin puolelta. P1 ohjautuu päälle 65-66 asteessa.

jloh

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #83 : 14.03.2017-12:39 »
Lainaus
Pim on 7530. Itse olen tuota kautta tarpeen mukaisesti säätänyt tehoa (D4 puhallintehoa). P1pumpun ohjauksen voit testata manual testin puolelta. P1 ohjautuu päälle 65-66 asteessa.

Ekat savut kattilasta otettu. Vielä vähän säätämistä.
Kiitoksia PIN koodista, toimihan tuo. P1 lämpötilaa ei voi näköjään säätää. Pitää vaihtaa Laddomatin termostaatti 63 asteiseen versioon siten kuten ohjeissa mainittiin.

Nätisti kyllä paloin ja kattila sääti ite itteänsä. Suunnittelin että ostaisin tuon lisäosan, jolla voisi ohjata kahta sunttia lattialämmityspiireihin. Kun vielä saisi laitteeseen LAN liitännän :-)

jloh

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #84 : 22.03.2017-13:54 »
Nyt on muutamat savut otettu kattilasta.
Hankinnassa:
Laddomat 63 asteen termari (Kattila ohjaa latauspumppua ja käynnistyksen lämpötilaa ei näytä voivan säätää)
ESBE 12101300 kääntämään sunttia

Mietinnässä vielä miten Esbeä ohjais.
Kattilalla voisi ohjata yhtä piiriä mutta kun kattilasta sammuttaa virrat ei ohjausta enää tapahdu.
Mitenhän toimisi CM2K-B moduuli?


Basilisk

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #85 : 28.06.2017-23:05 »
Laittelin tähän liikkeeseen mailia ja vastaus oli että tehdas ei anna myydä suomeen, täällä on oma  kauppias. http://termometal.hr/en/centrometal-bio-tec-l-group-479/

Tämä kauppa antoi melkein saman vastauksen.

boiler (ATTACK DPX 35 LAMBDA TOUCH) is not possible to export abroad because it´s a specific boiler which is intended just for a slovak market. The main reason is because of emission standards.
We can export abroad just the versions of boilers - ATTACK DPX PROFI, DPX STANDARD or ATTACK SLX PROFI.
The cost of delivery to your adress is approximately 250 € with VAT. If you have any questions, please writte to us.
Thank you for your interest. Have a nice day.
--
Best regards Ing. Lupták Marek

MULT - MONT
Miroslav Multán
Dolné Plachtince 38
99124 Dolné Plachtince

Taas minä:
Any lambda?


We are so sorry, but we can´t export the boilers with LAMBDA abroad.
--
Best regards Ing. Lupták Marek

MULT - MONT
Miroslav Multán
Dolné Plachtince 38
99124 Dolné Plachtince

dieseljätkä

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #86 : 29.06.2017-00:22 »
Farmareilla centrometallin pieni kattila taisi olla välillä 2300 ja 2600 ekee, en aivan tarkkaan muista. Hintaa niin vähän jotta voisi kuvitella paikallisen alvin ja mahd toimituskulujen siitä puuttuvan. Lisäksi kattilassa oli suomenkielinen valikko.
edit lisätty ennen hintoja sana välillä
« Viimeksi muokattu: 29.06.2017-10:34 kirjoittanut dieseljätkä »
Centrometal Bio Tec Lambda 34 kw, varaajat 4.8 m3, kattilan lämmitystyö 840 m3+ suurperheen lämmin vesi

AnssiKo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1 377
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #87 : 03.07.2017-00:26 »
Taas minä:
Any lambda?


We are so sorry, but we can´t export the boilers with LAMBDA abroad.
--
Best regards Ing. Lupták Marek

MULT - MONT
Miroslav Multán
Dolné Plachtince 38
99124 Dolné Plachtince

Toi mistertopimarkkux on vissiin soittanu tonne, ja sanonu ettei noi lambadat toimi täällä. Ihmekös sit, etteivät uskalla myydä!  ;D
60-luvun torppa, Ariterm City 25+ (30 kW nim., 'hifikattila' aka 'torso'), λ-näyttö, puskurina 2.4 m³ modattu puolihybridivaraaja. Hienosäädöstä kahdessa piirissä huolehtii bivalenttisuntit, Ouman EH-800+tsi-sisäanturi ja EXU-800+tsi-sisäanturi. Specu-dataa tarjoaa RasPi, OneWire ja TaloLogger Pi

SakkiPakki58

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #88 : 17.01.2019-12:17 »
Onko mahdollista kenenkään luoda poiketa katsomassa mitenkä Centrometal BioTec toimii ja miten se on asennettu?  Itse asun Lohjalla, mutta olen valmis vähän kauemmaksikin menemään, jos saa luvan. Mahtuukohan 34 kWh malli tilaan, jossa pituutta 205 cm ja jossa ei ole vielä savupiippuakaan?  Lähteekö savupiippu laitteen päältä vai sen takaa eli silloin tuosta 205 cm kuluu varmaan osa savupiippuun?

Maikki_S

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Laskua ja kattilaa Centrometal BioTec-L
« Vastaus #89 : 17.01.2019-18:28 »
Onko mahdollista kenenkään luoda poiketa katsomassa mitenkä Centrometal BioTec toimii ja miten se on asennettu?  Itse asun Lohjalla, mutta olen valmis vähän kauemmaksikin menemään, jos saa luvan. Mahtuukohan 34 kWh malli tilaan, jossa pituutta 205 cm ja jossa ei ole vielä savupiippuakaan?  Lähteekö savupiippu laitteen päältä vai sen takaa eli silloin tuosta 205 cm kuluu varmaan osa savupiippuun?

Salon keskustan liepeiltä löytyy 34-malli. Laita yv-viesti.