Terve.
Itellä on toi yläläppä auki noin 2cm ja alaläppä ketjun kanssa sillai et sulkeutuu siinä 95-100 astetta ja sillai pelittäny ihan kivasti.
Ja mennäkseni tonne alkupään tarinointiin ni laitoin siellä mun savukaasulämpötilaksi alle 200 astetta ni väärinhän toi oli koska mulla ei ollu mittarinpää kunnolla savusolassa, et korjaus siihen: savukaasut pysyy tälläi puhtaalla pannulla max. 300 astetta ja siittä välillä pikkasen alempana.
Ja muuten ny vähän väliaikatietoja:
Kämppään patteriverkostoon menee näillä ilmoilla (+4) tällä hetkellä n.40asteinen vesi ja palaa noin -7 astetta.
Ja edelleenki pääsen melkein pesällisellä koivua kun varaaja on ylhäältä 55astetta ja alhaalta 37astetta, pari pölkkyä lisäks ku laitan ni on läpi 80astetta varaaja.
Ja erinlaisia sytytystyylejä ku olen lukenu foorumilta ni omani on:
Pesä tiivisti täyteen puita alhaalta ylös ja tietysti ylös sen verran jätän tilaa et laitan vähä pahvinsilppua ja paperia sit siihen päälle ristiin vähän riman pätkiä.
Palaminen tuntuu olevan puhdasta ja ilosta sytytyksestä alkaen, ei savuta juuri ollenkaan edes sytytysvaiheessa. Tämä palaa itellä noin 2h 30min Nm. Naapurikin jo kysy et mitä mä poltan ku ei tu sauhuu juur ikinä piipusta

Suosittelen lämpimästi alhaalta yläpalokattiloita sytyttäjiä koittamaan, ite huomasin pannunki nokeentuvan vähemmän.
Tietysti tämä hiukan muuttuu sen jälkeen ku tulee pakkasia ja joutuu sen toisen pesällisen polttamaan ja lisäämään kasan puita siihen hiilloksen päälle jossei sit halua käydä pannuhuoneessa useemmin lisäämässä paria karttua