Jos paluuseen tulee kuumaa vettä, putkituksessa on joku virhe. Patterin läpi kuumaa vettä ei voi tulla. Tai jos tulee, patteri on alaosastaankin kuuma. Vika voi olla joku yhdysputki patterilähdön ja paluun välillä. Se on rinnan pattereiden kanssa. Kun patteriventtiileitä kuristetaan, vesi kiertää tuon ohituksen kautta.
Alkuperäinen tarkoitus oli kasvattaa patterilähdön ja paluun välistä lämpötilaeroa. Se onnistuu nostamalla lähtevän veden lämpötilaa, jos lämmönluovutus pidetään samana. Mitä korkeampi on lähtevä vesi, sitä enemmän sitä on jäähdytettävä.
Patterin koko tai Ouman ei vaikuta tähän mitään.
noin se teoriassa menee, käytännössä minulla on tuvassa 2 patteria, joista toinen menee ainoastaan sisätermarin/ muun lämmönsäätöjärj., oumanin ohjaamana ja toisessa on termari ja se on ainut patteri missä ei ole mitään perässä, ei mene lattiaan tms. siitä tulee se lämpimin vesi
täytyy tunnustaa etten hirveästi panosta energian kulutuksen määrään kun sillä ei meidän tapauksessa ole juurikaan mitään merkitystä, pääasia kun on vaadittu lämpötila ja sanitiloissa miellyttävän lämmin, nytkin 27°C
näilläkin säädöillä kerrostuma varaajassa on hyvä, kehun hieman, erinomainen
putkituksessa ei ole virhettä kun olen sen itse tehnyt, se ei kertakaikkiaan ole mahdollista
harrastus teettää tietysti kokeiluja ja tuo pähkäilijän ja minun käyttämä kytkentä patterista lattiaan on perstuntumalla ja graafienkin mukaan hyvä
kaukolämpö käyttää samoin katujen sulanapitoon ja mainostaa että se on ilmaista