Kirjoittaja Aihe: tupakoinnin lopettaminen!?  (Luettu 11130 kertaa)

markkulievonen

• Vieras
Vs: tupakoinnin lopettaminen!?
« Vastaus #15 : 12.11.2016-14:17 »
Nyt on kyllä aihetta kaimaa kehaista. Pohdit asiaa johdonmukaisemmin kuin puunpolttamiseen liittyen. Todella tupakointi on pieni pahe ihmisellä kuin alkoholismi. Alkoholi   syö verovarojamme todella paljon ja aiheuttaa sivullisille repullisen murhetta ja kärsimyksiä. Ja  kuten pohdit, niin alkoholismista ei ihminen parane koskaan. Raittiina pysyäkseen ihmisen on,- jopa kartettava juomiseen liittyviä tekijöitä. Ihmisiä,- entisiä kavereita ja kapakoita jne...
Tupakointi ei tee näin laaja-alaisia ongelmia.

Mutta, se, miten toinen pääsee tupakasta eroon helpommin kuin toinen, niin liittyy geneettisyyteen.  Mitä lopettamiseen tulee, niin maailma olisi aivan toisella tasolla, jos ihmisen tahtotilalla pääötettäisiin paheista. Väitämpä,- ettei kukaan halua tulla alkoholistiksi tai halua tupakan orjuutta tai mitään muutakaan pahetta, mutta niin vain todelllisuus on,- ettei asiat ole ihmisen oman tahtotilan päätettävissä.

Mielestäni synnin orjuus kuvaa hyvin ihmisen tilaaja kuten tiedämme,- jos uskomme totuuteen,- niin ihmisellä ei koskaan ole oma tahtotila käytössä. Jos olisi, niin joka ikinen ihminen olisi aina onnellinen ja tyytyväinen vailla mitään murhetta ja tuskaa.
Mitä elämä / arki tuo tullessaan, sitä ei ihminen tiedä. No, uhoajat ovat asia erikseen,- heidän hallinnassaan on kaikki,- mutta todellisuus kertoo toista.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2016-14:18 kirjoittanut markkulievonen »

riusmies

• Vieras
« Vastaus #16 : 12.11.2016-14:22 »
puhu mitä puhut, ei siinä tarvitse mitään aineita eikä lambda kattilaa kun tupakoinnin lopettaa ja sitten ne haittapuolet, taitaa puunpoltto kalveta "Riskit puolestaan alkavat vaikuttaa yhtä suurilta - tai jopa suuremmilta - kuin tupakointi itsessään."
http://www.mediuutiset.fi/debatti/toimitukselta/myos-champixin-kayton-riskit-taytyy-kertoa-6074300

tuossa lääkityksessähän on sama kuin kolestroli lääkkeissä - eniten hyötyy lääketehtaat jotka taasen lahjovat ja kestittelevät korruptoituneet lääkärit

Suomessa lääkärit ei saa lahjuksia lääketehtailta. Sen kieltää jo lakikin. Lääke-esittelyiden yhteydessä kaffet saa tarjota. Muutoin pitää olla luento järjestettynä. Näitä kyllä hanakasti muut viranomaiset seuraa, eikä väärinkäytöksiä ole iltapäivälehtien sivuilta tullut esille tietääkseni.
Kyseinen mediuutisten artikkeli on vanha(2008) kuin yläpalokattila ja aikanaan pitänyt paikkansa. Lääkkeen määräämisen yhteydessä potilaalle luodaan tukiverkko ja keskustelutapaaminen hoitajan kanssa on kahden viikon välein! Tässä keskustelussa seurataan tutkittavan tilannetta ja jos on liian ahdistavaa hoidettavalle, niin harkitaan lääkityksen keskeyttämistä. Kustannuksista vielä sen verran, että yritykset itse ovat laskeneet, että kannattaa maksaa champix-lääke työntekijälle. Tupakkatauot jäävät pois ja sairastuvuus vähenee myöhemmin.
Kymmeniä vuosia vanhojen asioiden trollaamisesta millekään palstalle ei ole kellekään hyödyllistä.

markkulievonen

• Vieras
« Vastaus #17 : 12.11.2016-14:32 »
Sekin on todellisuutta, miten ihminen voi sopeutua  tilenne muutoksiin. Aikoinaan keikkailin mm ravintoloissa ja jo silloin oli muutamia kapakoita, joissa " takatiloissa" ei ollut tupakointi mahdollisuutta. Tupakointi  oli mahdollista salin puolella tai ulkona. Monasti koko iltana en polttanut yhtään savuketta polttamisen hankaluudesta johtuen.

Niin, sitä ihmettelen, miten tänä aikana työnantajat  sallivat tupakoinnin työajalla ja monasti työ tiloissa. No, kaipa kilpailu ei ole vielä riittävän kireää. Tupakoinnin lopettaminen olisi paljon helpompaa, jos työnanatajat eivät sallisi / rahoittaisi työ ajalla tupakointia.

pökö

• Full Member
« Vastaus #18 : 12.11.2016-15:21 »
Nuorena oli helvetin vaikeeta olla polttamatta. Kaikki poltti ja jos ei itse polttanut leimattiin mammanpojaksi ja vaikka miksi. Joskus se meni vähän painiksikin, mutta se nyt oli aika helppoa kun vaan pisti heti porukan isoimman ojennukseen niin muut rauhottui saman tien. En silti koskaan henkostakaan vetänyt, enkä vedä ;).

Vaan en usko lopettamisen olevan helppoa, enkä väheksy ketää joka ei siinä onnistu. Hattua nostan naisille, monet heistä pystyy lopettamaan heti kertalaakista kun havaitaan jälkikasvun potivan vatsassa.
DIY aurinkovaraaja+12m2 keräimet  (puukattilalämmitys kiinnostaa)

Pähkäilijä

• Hero Member
« Vastaus #19 : 12.11.2016-15:48 »
tarvittiinko champix-kuureja?

ei tarvittu, eikä nikotiinilaastareita tai antabustakaan  :D
http://www.puulammitys.info/index.php?topic=72.msg200;topicseen#msg200
seuranta

Akvaterm 3000 rintsikka - 140 m2 - 2003 Arimax 240 - Automix 10 - 25.4.2017  Stropuva S40 - 13.6 jälkeen sarjassa Rapla metallin 1100 litrainen varaaja.  Paisarit 200 + 300 litraa ja 6.8 m2 aurinkoseinää.

jolla

• Hero Member
    • charts
« Vastaus #20 : 12.11.2016-16:08 »
Vaan en usko lopettamisen olevan helppoa, enkä väheksy ketää joka ei siinä onnistu. Hattua nostan naisille, monet heistä pystyy lopettamaan heti kertalaakista kun havaitaan jälkikasvun potivan vatsassa.

läheskään kaikki naiset ei välitä pätkääkään. olin tutkimuksissa kaikkiaan 4 vuotta astman (? sekään ei varmaa, lääkärit olivat keskenään eriäviä mielipiteissään) takia. kävin parina vuonna liki viikottain jonkin testin tiimoilta keskussairaalassa. siinä ulko oven tuntumassa lähes jokainen viimeisillään oleva nainen pisti tupakaksi. suoraansanoen ihmettelin, en tiennyt ennenkuin siinä jouduin odotellessa seuraamaan tilannetta.
mielestäni sanktiot olisivat paikallaan, jos sanoisin lääkärille kysyttäessä tupakoinnista että poltan, olisi oltava mahdollisuus sanoa että tutkimukset ja hoidot loppuu kunnes et polta enää
yhteiskunta/veronmaksajathan maksaa ne tiineen äidin tupakoinnin seuraukset
ihan samoin huumeet ja viina, alkoholisteja ei pitäisi hoitaa ollenkaan eikä huumehörhöjä, vertaan että on aivan sama kun lyö tahallaan kirveellä käteensä, itse aiheutettu

no nythän voitaisi riusmiehen mukaan minulta evätä hoito kun on yläpalokattila, näyttö voi olla aika paljon hankalampaa ja ristiriitaisempaa kun tupakoinnissa tai piikittämisessä tai pilleriorjilla, josko kunnon näyttöä ollenkaan, arvailuja vain
« Viimeksi muokattu: 12.11.2016-16:15 kirjoittanut jolla »
Lämpimänä 152m² + lämpökeskus 36m², kanava 30m, Hogfors vuodelta -66, Akva 4000, Ouman EH-80, 93 kpl 270/340W pv-panelia 13° etelään kiinteästi ja 40 kpl pystyssä, 40kWh lifepo4 + 40kWh agm
seurantaa http://www.puulammitys.info/index.php?topic=457.0

jolla

• Hero Member
    • charts
« Vastaus #21 : 12.11.2016-16:12 »
Suomessa lääkärit ei saa lahjuksia lääketehtailta. Sen kieltää jo lakikin. Lääke-esittelyiden yhteydessä kaffet saa tarjota. Muutoin pitää olla luento järjestettynä.

luento floridassa, kaksi viikkoa, täysi ylläpito ruokineen ja juomineen ja matkoineen. mitä se muutakaan on kuin lahjusta
kukaan ei kysele kun lähden lomalle kuka on minun matkani maksanut vai kyseleekö teillä muilla?
Lämpimänä 152m² + lämpökeskus 36m², kanava 30m, Hogfors vuodelta -66, Akva 4000, Ouman EH-80, 93 kpl 270/340W pv-panelia 13° etelään kiinteästi ja 40 kpl pystyssä, 40kWh lifepo4 + 40kWh agm

riusmies

• Vieras
« Vastaus #22 : 12.11.2016-17:33 »
luento floridassa, kaksi viikkoa, täysi ylläpito ruokineen ja juomineen ja matkoineen. mitä se muutakaan on kuin lahjusta
kukaan ei kysele kun lähden lomalle kuka on minun matkani maksanut vai kyseleekö teillä muilla?
Kerro mullekin mikä firma maksaa, niin saan isänpäivälahjan.
Hyvää isänpäivän aattoa kaikille foorumilaisille!

tjh

• Full Member
« Vastaus #23 : 12.11.2016-18:32 »
Ainakin minulle sähkötupakki on toiminut, ei ole tullut oikeaa tupakkia tupruteltua lainkaan sen jälkeen kun vempain tipahti postilootaan. Tämä tosin tapahtui vasta viime kesänä, joten eipä tässä vielä tarvitse ihmeemmin keulia  ;D
Termax Natura 60 ja Arimax 520, varaajat 3000 + 1100 litraa, rintsikka vajaat 200 m2, lämmin ulkorakennus 80 m2

riusmies

• Vieras
« Vastaus #24 : 12.11.2016-19:03 »
l
no nythän voitaisi riusmiehen mukaan minulta evätä hoito

Päinvastoin. Viljelemällä perättömiä kommentteja minun nimissäni, pääset hoitoon.

jolla

• Hero Member
    • charts
« Vastaus #25 : 12.11.2016-19:32 »
Päinvastoin. Viljelemällä perättömiä kommentteja minun nimissäni, pääset hoitoon.
anteeksi olen hyvin yksinkertainen ja suora sanainen, tuon myös näkemykseni esille niin, ettei mikään pitäisi jäädä arvailujen varaan, tätä kommentoin "... kuin yläpalokattila ja aikanaan pitänyt...", ja tätä"....itselle ja lähipiirilleen "tupakoinnin"- tämä oli syy, miksi itse vaihdoin lambdaohjatun käänteispalon..." niin minulla on yläpalokattila
ei siinä ole mitään perätöntä, ja omia hoitojani kommentoin, olen astman suhteen jo hoidossa vaikkei tämä joidenkin lääkäreiden mukaan astmaa olekaan

Kerro mullekin mikä firma maksaa, niin saan isänpäivälahjan.
Hyvää isänpäivän aattoa kaikille foorumilaisille!

tässä vetoan lähdesuojaan, laitoin tarkoituksella eri paikan mikä todellisuudessa ja matka oli lyhyempi mutta sisälsi sitävastoin kahden aikuisen ja yhden lapsen kustannukset, enempää en tästä kerro
« Viimeksi muokattu: 13.11.2016-10:02 kirjoittanut jolla »

pökö

• Full Member
« Vastaus #26 : 12.11.2016-20:57 »
Ainakin minulle sähkötupakki on toiminut, ei ole tullut oikeaa tupakkia tupruteltua lainkaan sen jälkeen kun vempain tipahti postilootaan. Tämä tosin tapahtui vasta viime kesänä, joten eipä tässä vielä tarvitse ihmeemmin keulia  ;D
En ole lääkäri enkä tiedemies, mutta en ikinä milloinkaan vetäisi tuota pakkasnestehöyryä sisääni varsinkaan kun kukaan ei tiedä mitä niissä litkuissa oikein on, eihän sitä paskaa saa auton ikkunoista pesemälläkään pois. Kiinasta tilataan silmät sinisinä vaikka jakin kusta ja sitä vedetään keuhkoon minkä ehtii.
Ehkä se auttaa irti tupakasta kun jotain saa imeä mutta kannattaisi mieluummin lutkuttaa vaikka tuttia, tietää ainakin mitä imee.
DIY aurinkovaraaja+12m2 keräimet  (puukattilalämmitys kiinnostaa)

tjh

• Full Member
« Vastaus #27 : 13.11.2016-00:41 »
En ole lääkäri enkä tiedemies minäkään, mutta oman kokemuksen mukaan suosittelisin sähkötupakkia noista vaihtoehdoista. Voihan se olla että joskus tulevaisuudessa noista löydetään ties mitä zyklon b:tä, mutta yleinen käsitys kai on tätä nykyä että myrkkyjen määrä on joku 1-5% perinteiseen tupakkiin verrattuna.

Konserteissa, baareissa jne. käytettävä tehostesavu muuten taitaa olla usein aikas samaa tavaraa, että moni sitä pakkasnestettä hönkäilee joka tapauksessa..
« Viimeksi muokattu: 13.11.2016-01:11 kirjoittanut tjh »
Termax Natura 60 ja Arimax 520, varaajat 3000 + 1100 litraa, rintsikka vajaat 200 m2, lämmin ulkorakennus 80 m2

jolla

• Hero Member
    • charts
« Vastaus #28 : 13.11.2016-10:21 »
^
^
ei se sähkötupakkakaan haitaton ole, minun nenään se on etovan kitkerän imelä ärsyke, luulin henkilöitä huumeen käyttäjiksi ennenkuin tiesin mistä on kyse kun imivät kuin vanhaa hevosruiskua missä oli nestettä sisällä
meitäkin, joilla on MCS, on jonkin verran, mutta en silti ole vaatimassa mitään erityis kohtelua koska eihän se muiden vika ole, eikä tietääkseni itse aiheutettukaan, en kylläkään tee kiusaa muille vaivoillani kuten vaikkapa tupakoija  sillä sähköpiipullaan

saasteiden suhteen en tekisi ihan hirveää eroa jonkun yläpaloisen/lambdan välille koska kyllä ne lambdatkin osaa savuttaa jossain vaiheessa ja toiseksi voihan olla, että niissä on samoin kuin dieseleleissä, ne pienimmät hiukkaset ovatkin juurikin niitä pahimpia terveydelle

Markku

• Hero Member
« Vastaus #29 : 13.11.2016-12:08 »
saasteiden suhteen en tekisi ihan hirveää eroa jonkun yläpaloisen/lambdan välille koska kyllä ne lambdatkin osaa savuttaa jossain vaiheessa ja toiseksi voihan olla, että niissä on samoin kuin dieseleleissä, ne pienimmät hiukkaset ovatkin juurikin niitä pahimpia terveydelle

Niinpä. Vastaavan lausahduksen kerrottuani minua uhkasi foorumilta bannaus. Lisäksi muutamat foorumilaiset käyttäytyivät kuin hyeenat ja vaativat faktoja kirjoitukseni perustaksi. Suurinta mölyä pitävät ne, jotka eivät tiedä todellista laitaa poltettaessa jotakin.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2016-12:11 kirjoittanut Markku »