Eli otsikon mukainen automatiikka tekis mieli rakentaa tohon pirkka-mallin Atmokseen. Lämmityksen alkuvaiheessa tarvis enempi ensiöilmaa ja myöhemmin taas vähemmän, kun meinaa savukaasut olla 300°C. SX mallissa ei ole toisioilman säätöä ollenkaan. Ainoastaan ensiöilma ja kokonais ilman läppä, joka säätyy veden lämmön perusteella. Ensiöilman säätötankoon sais rakennettua vaikka moottoriventtiilin säätömoottorin työntämään ja vetämään tankoa. Onko kenelläkään ideaa mistä ja minkälaiset osat hommais. Kaikessa yksinkertaisuudessaan tarvis savukkasun lämpöanturin. Varmaan 400°C kestävä riittää. Toimilaite, esim jo mainittu säätömoottori ja joku ohjainlaite joka käyttää säätömoottoria lämpöanturin perusteella. Tarkoitus olis, että ensiöilmaa alettais pienentämään reilussa 200°C ja olisi pienemmillään 300°C. 250°C-270°C on optimi.