Arimax 240 kokemuksia:
Täysi pesällinen riittää lämmittämään 1500 l varaajan kuumaksi. Lämmitys ei myöskään ole ihan niin työlästä, kuin keskusteluissa on annettu ymmärtää. Muistaakseni käyttöohjeessa mainitaan 240 lämmityksen olevan jaksottaista, siis ei välitäyttöjä. Pesä täyteen ja sytytys päältä ilmaluukuille on haettava asetukset kohdalleen polttoaine-, veto- ym. vaatimusten mukaan ja vedonsäädin sekä latausyksikkö hoitaa muun. Puhdistus hoituu edestä ja se eroaa käänteispaloisiin siten, että yläpaloiset puhdistetaan noesta ja käänteispaloiset lentotuhksasta.
Minun Arimax 240 ei kestänyt kolmeakymmentä vuottakaan (29,5), kun alkoi tihkumaan kyljestä vettä ulos. Nyt on pannuna Atmos 32 GS. Kylläpä tämänkin kanssa on hauskaa ollut. Nyt jo luulen osaavani suurimman osan sen metkuista.
Suihkuveden riittävyyteen löysin ratkaisuksi 70 l erillisen varaajan, johon tuleva kylmä vesi otetaan ison varaajan lämminvesikierukasta. Vaikka iso varaaja menisi kylmäksi käyttö-, eli suihkuvettä riittää moneen suihkukertaan. Itse asetin pikkuvaraajan sähkövastuksen 60 asteeseen, mutta käytännössä varaaja toimii puskurina ilman sähköä.