Ilmanpaineella on vaikutusta, oon huomannu saman kun Kahe. Mun sytytys on nykyään niin, että jäännöshiilet kasaan. Pari maitopurkkia, tuohta tms.. sytykkeeksi. Jos haluaa syttymisvaiheessa savua, niin laittaa reilusti papereita tms...

Ja kokoajan ohitus kiinni!!, eli kiskoo attackki sinne alas ne savut. Pari minuuttia luukku vähän raollaan, että hiilet hehkuu ja edelleen ohitus kiinni. Sitten pari pannuhuonekuivaa puuta siihen hiilien päälle (edelleen ohitus kiinni), niin ettei tuki kokonaan sitä aukkoa. Sitten seuraavat puut otankin pihasta sellaisia ulkoilma kuivia (ei siis pannuhuonekuivaa), eli niistä kerros noiden edellisten päälle, sitten mitä vaan puuta kolmas, neljäs kerros. Tuolla tavalla olen onnistunut välttämään sen, ettei tuli karkaa yläpesään vaan heti alusta alkaen suunta on sinne alaspäin.
Hiilien päälle jos laittaa tuohipuolen puusta, se syttyy tuleen, jos laittaa saman puun tuohipuoli ylöspäin (siis halkaistu puu hiiliä vasten), ei syty avotulta. Ja kokonaisuudessa käynti pannuhuoneessa kestää noin viisi minuuttia.
Ja ihan sekamittaista tavaraa, mutta en koskaan poikittain laita kerroksiin, niitä vaan kaikki on saman suuntaisesti. Ihan luukun eteen voin lopuksi niitä vaikka pystyyn pudotella, tai sikin sokiin.