Hei!
Olen jonkun aikaa seurannut foorumia ja nyt haluaisin teiltä kommenteja/neuvoja puulämmitykseni paranteluun.
Taustatietoa.. Talo 130m2+talli 60m2( +10c). Lattialämmitys molemmissa.
Kalusto Veto b28+800l (varastossa)+220l ctc sähkökattila+aurinkokeräin (talossa)
Haave olisi kasvattaa varaajan litra määrää ja helpottaa eli siis vähentää lämmitys kertoja. Ja myös kattila saisi olla käänteispalo mallia.
Olen miettinyt kahta vaihtoehtoa eli
1. 800l pois ja 2000l tilalle. Pannuhuone on pieni 2000l on aivan maksimi ja silloinkin pitää oviaukkoa suurentaa kun ei mahu muuten sisään
2. 1200-1500l pannuhuoneen viereiseen huoneeseen jolloin olisi kolme varaajaa 800l+220l+~1500l
Vaihtoehto 2 houkuttaisi eniten. Näin saisi enemmän vettä mutta kytkentä mallista en ole varma. Rinnakainkytkentää olen miettinyt, mutta toimiiko se vaikka varaajat sijaitsee eri tiloissa ja saako niitä latautumaan "järkevästi". Haluaisin lähinnä tähän ajatuksia/kokemuksia.
Vai räjäytänkö seinät ja rupean suunnittelemaan huone jakoa uudestaa

(Ei hyvä). Miksi ne varastot/pannuhuoneet on aina pieniä.. harvoin liian isoja

Tein jotai havainto piirustuksia jos saan liitettyä ne tähän...
Ja vielä kattilasta. Pitäisi olla mahollisimman iso pesä ja alle 30kw ja hintakin mielellään alle 2500€, pannuhuoneen luokitus El30. Olen kyllä ajatellut lain rikkomistakin..

Bongasin mielenkiintoisen kattilan Eg holz 25kw varastopesä 220L onkohan kellään kokemuksia? Manuaali löyty googlesta eg holz 25 manual.
Noin avaus on tehty, toivottavasti saisin fiksuja neuvoja. Kiitän!