Täällä ollut Attack lambda versio jo 1.5v käytössä . Sen verran pitää korjata , että kyllä tässä se vipunuohous on
, ohjeiden mukaa pitää vedellä vipua edestakas muutaman kerran lämmityksen alussa . Tuhkan poisto
tapahtuu edestä alimmasta luukusta ja molemmilla takasivuilla on myös räppänät joista voi nuohota .
Kerran olen puhdistanut kattilasta nuo lämpökonvektoriosat joihin vipunuohous vaikuttaa . Se onnistuu
kun kattilasta takaosasta otetaan päällypelti pois ja sen alta avataan kahdella mutterilla kiinni oleva luukku .
sieltä sitten nostelee nämä kierukat pois , ja nuohoaa konvektorin seinämät . Tuossa suuremmassa nuohouksessa
voipi mennä pari tuntia , mutta sitä ei tarvi tehdä kuin sen pari kertaa vuodessa .
Ilolla tässä katsellut puuvarastoa kun siellä on vielä yli puolet polttamatta normaalimäärästä . Meillä lämpimänveden
tuottoa avittanut vielä tyhjöputket katolla , mutta merkittävästi vähemmän vienyt puuta tämä elektroninen
kattila . Yhdellä pesällä 14-18kg lämpenee 1200l varaaja +80 asteeseen . Olen päästänyt varaajan lämmön ennenkuin
lämmitän yleensä n. 25-40-50 asteeseen . Kattilassa on ohjaus josta voi seurata polton aikana monia asioita .
Hyötysuhde pyörinyt puusta riippumatta aina 91-94% paikkeilla . Puut ovat minulla vielä ennakkoon muutaman päivän
kuivumassa teknisessä tilassa . Kaikin puolin kyllä ollut huoleton puukattila lämmityksessä , yllättänyt kyllä positiivisesti .
Ohjauksen kautta on mahdollista vielä muutella esiasetettuja arvoja jos haluaa hifistellä . En ole vielä ryhtynyt mihinkään
kun tuo on pelannut niin hyvin . Varaosia tarvittaessa löytyy muualtakin kuin valmistajalta sillä lambdat ja moottorit
ovat yleisesti saatavilla olevia varaosia . Vedon suhteen tällä ei ole ollut ongelmia , piipun pituus n.7m ja kattilasta
seinään menee lähes vaakassa n.300mm pitkä putki . Sytytyksen kanssa ei myös tarvi hipistellä ; kattila täyteen
puuta , tuohia väliin , kattilaan virta päälle (imuri ja latauspumppu pyörii) , tulta perään ja luukku kiinni .
Kökkö pala n. 2h jonka jälkeen kattila sammuttelee itsensä . Puhallin ja latauspumppu sammuu ja hiilloksesta syntyvä
lämpö pumpataan aika-ajoin kattilan lämmön noustessa varaajaan . Tämän kattilan kanssa ei todellakaan tarvi asua
pannarissa ja mikä parasta niin vaimokin sen suostuu tarvittaessa lämmittämään .